پایگاه خبری هامپوئیل
0

اقدامات عمرانی شهرداری و شورای اسلامی شهر مراغه

اقدامات عمرانی شهرداری و شورای اسلامی شهر مراغه
بازدید 26

1. رنگ‌آمیزی دو جزئی؛ راهکاری نوین برای معابراقدامات عمرانی شهرداری و شورای اسلامی شهر مراغه

رنگ‌آمیزی و مشخص‌سازی گذرگاه‌های عابر پیاده و سرعت‌کاه‌ها، همراه با اجرای لوگوهای هشدار و مدرسه بر روی آسفالت سطح شهر با استفاده از رنگ دو جزئی انجام شده است.

با توجه به نزدیکی فصل بازگشایی مدارس و به منظور ایجاد ایمنی و حفظ سلامت دانش‌آموزان، به ویژه در مقابل مدارس، و همچنین به منظور افزایش امنیت تردد تمامی عابران پیاده در معابر اصلی شهر و مناطق با سرعت بالای وسایل نقلیه، معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری مراغه، همانند سال گذشته و برای دومین سال متوالی، اقدام به این عملیات کرده است.

این پروژه با استفاده از رنگ دو جزئی با ماندگاری حداقل ۱۸ ماه و با هزینه‌ای بالغ بر ۱۴ میلیارد ریال اجرا شده است.

2. گسترش مسیر سلامت با تداوم عملیات عمرانیاقدامات عمرانی شهرداری و شورای اسلامی شهر مراغه

پروژه مسیر سلامت به عنوان فاز چهارم ساماندهی حاشیه رودخانه صوفی چای، در دو فاز اجرایی می‌شود.

این پروژه از پل دخیل مراغه‌ای آغاز شده و تا تاج سد علویان امتداد دارد. فاز اول این طرح با طولی معادل ۱۲۵۰ متر در حال اجرا است.

3. رفع خطر تخریب از مسجد پسند آباداقدامات عمرانی شهرداری و شورای اسلامی شهر مراغه

مسجد پسند آباد توسط ستاد اجرائیات شهرداری مراغه ایمن‌سازی شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر مراغه، ستاد اجرائیات شهرداری مراغه به دلیل شرایط نامناسب و خطرآفرین مسجد پسند آباد، اقدام به ایمن‌سازی این بنا کرده است.

مهدی صادقی، مسئول ستاد اجرائیات شهرداری، با اشاره به وظایف شهرداری‌ها طبق بند ۱۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها، تأکید کرد که یکی از وظایف اصلی شهرداری‌ها در شهرهای کوچک و بزرگ، رفع خطر از بناهای فرسوده و دیوارهای شکسته و در مجموع، رفع خطراتی است که می‌توانند جان عابران و شهروندان را تهدید کنند. وی اظهار داشت: بهینه‌سازی و نوسازی بافت‌های فرسوده شهر از جمله وظایف کلیدی شهرداری‌ها محسوب می‌شود.

صادقی همچنین افزود: با توجه به وضعیت نامناسب مسجد پسند آباد و پس از ارسال چندین اخطاریه توسط ستاد اجرائیات شهرداری، و بر اساس دستور قضایی صادر شده، عملیات ایمن‌سازی این مسجد آغاز و به انجام رسید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاهده بیشتر