پایگاه خبری هامپوئیل
0

رضایت ۸۵ درصدی مردم مراغه از عملکرد پلیس

رضایت ۸۵ درصدی مردم مراغه از عملکرد پلیس
بازدید 19

مراغه- ایرنا- فرمانده انتظامی مراغه اعلام کرد که در چهار ماه نخست امسال، ۲۳ هزار و ۲۸ تماس با فوریت‌های پلیسی در این شهرستان برقرار شده است. وی افزود که این تعداد تماس نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۲ درصد افزایش داشته و میزان رضایت‌مندی مردم از خدمات ارائه شده در این تماس‌ها حدود ۸۵ درصد بوده است.

سرهنگ توحید فارسی در نشست روز یکشنبه با اصحاب رسانه شهرستان، به اجرای طرح‌های مختلف ارتقای امنیت اجتماعی در این مدت نیز اشاره کرد و بیان داشت که بیش از ۱۳۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شده است که نسبت به سال گذشته، ۳۲۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

به گفته وی، در این مدت ۲۰۸ توزیع‌کننده مواد مخدر دستگیر و ۹۴۶ معتاد متجاهر جمع‌آوری شده‌اند. در دستگیری توزیع‌کنندگان ۳۹ درصد و در جمع‌آوری معتادان ۹ درصد افزایش مشاهده شده است.

وی ادامه داد: در مبارزه با قاچاق کالا و ارز، بیش از ۱۷ میلیارد تومان کالای قاچاق کشف شده که نسبت به سال گذشته ۱۴۳ درصد افزایش یافته است. در این زمینه ۵۵ پرونده تشکیل و به مراجع قضایی تحویل داده شده و ۵۹ نفر متهم دستگیر شده‌اند.

وی با اشاره به اقدامات پلیس در پیشگیری از سرقت، افزود: مبارزه با سرقت یکی از مطالبات و انتظارات بحق مردم است و پلیس با به‌کارگیری حداکثر توان و امکانات، گشت‌زنی‌های هدفمند، مداوم و پیوسته‌ای را برای جلوگیری از وقوع سرقت‌ها انجام می‌دهد.

فرمانده انتظامی مراغه اضافه کرد: با تلاش مضاعف و شبانه‌روزی کارکنان انتظامی شهرستان، در سال جاری ۲۳۰ سارق دستگیر شده‌اند که در نتیجه آن ۵۷۹ مورد سرقت کشف و اموال مکشوفه نیز به مال‌باختگان تحویل داده شده است. در این مدت شاهد کاهش سه درصدی سرقت‌ها و افزایش پنج درصدی کشف آن‌ها بوده‌ایم.

سرهنگ فارسی ادامه داد: در راستای اجرای طرح تشدید ارتقای امنیت اجتماعی و با انجام اقدامات انتظامی، امنیتی و ترافیکی در طول سال، یک هزار و ۵۵۰ دستگاه خودرو که در سطح شهرستان به مخدوش‌سازی پلاک، تغییر وضعیت و رفتارهای پرخطر اقدام کرده بودند، به همراه ۷۲۷ دستگاه موتورسیکلت که موجب ایجاد مزاحمت می‌شدند، توقیف و صاحبان آنها به دستگاه قضایی معرفی شدند.

وی همچنین بیان کرد که توقیف خودروها نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۶ درصد و توقیف موتورسیکلت‌ها ۹ درصد افزایش داشته است.

سرهنگ فارسی با اشاره به سوانح درون‌شهری و برون‌شهری افزود: با همکاری مردم، سازمان‌های مرتبط و تلاش شبانه‌روزی همکاران پلیس راهور و پلیس‌راه شهرستان، در چهار ماه نخست سال جاری شاهد کاهش ۹ درصدی در کل سوانح بودیم.

به گفته وی، در این مدت تعداد فوتی‌ها در صحنه سانحه رانندگی ۲۸ درصد کاهش یافته است، اما تلاش‌ها برای کاهش بیشتر تعداد فوتی‌ها همچنان ادامه دارد.

وی ابراز امیدواری کرد که اصحاب رسانه با اطلاع‌رسانی دقیق و سازنده خود، به ارتقای فرهنگ ترافیک کمک کنند و در نتیجه، تعداد سوانح و تخلفات راهنمایی و رانندگی در شهرستان کاهش یابد.

سرهنگ فارسی اظهار داشت: نیروی انتظامی امروز سازمانی است که به طور مستقیم و نزدیک با مردم در جامعه در ارتباط است و ما نیز با انجام ماموریت‌های گسترده در تلاشیم تا خدمت‌رسانی را بهبود و ارتقا دهیم.

وی با تأکید بر اینکه امنیت یک محصول جمعی است که بدون مشارکت همگانی حاصل نمی‌شود، افزود: برای ارتقای سطح کمی و کیفی امنیت در جامعه، لازم است که همه نهادها، دستگاه‌ها و آحاد جامعه یاریگر پلیس باشند.

به گزارش ایرنا، در این آیین خبرنگاران با مسئولان انتظامی به تبادل نظر پرداختند و ضمن تأکید بر همکاری با پلیس، از امنیت پایدار موجود در شهرستان قدردانی کردند. همچنین در این مراسم، فرمانده انتظامی شهرستان با اهدای هدایایی از خبرنگاران تقدیر به عمل آورد.رضایت ۸۵ درصدی مردم مراغه از عملکرد پلیس

 

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاهده بیشتر