پایگاه خبری هامپوئیل
0

رزمایش جهاد دامپزشکی در مراغه: گامی مهم در ارتقای سلامت دام و بهداشت عمومی

رزمایش جهاد دامپزشکی در مراغه: گامی مهم در ارتقای سلامت دام و بهداشت عمومی
بازدید 9

رئیس اداره دامپزشکی مراغه اعلام کرد که رزمایش جهاد دامپزشکی به منظور خدمت‌رسانی به ساکنان مناطق محروم و کم‌برخوردار این شهرستان برگزار شد.

احمدی بیان کرد که در این رزمایش، ۳۷۰۰ رأس دام سبک و سنگین و همچنین ۵۰۰۰ قطعه طیور بومی به‌صورت رایگان علیه بیماری‌ها واکسینه شدند.

وی توضیح داد که واکسیناسیون دام‌های سبک و سنگین علیه بیماری‌هایی همچون تب برفکی و سیاه‌زخم و همچنین واکسیناسیون طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل انجام شده است.

احمدی اضافه کرد که در این برنامه، ۱۰۰۰ رأس دام سبک و سنگین و ۳۱ هزار و ۵۰۰ مترمربع از جایگاه‌های دامی نیز به‌صورت رایگان سمپاشی شدند.

رئیس اداره دامپزشکی مراغه ادامه داد که در کنار اردوهای جهادی، شش کلاس آموزشی و ترویجی برای اهالی روستاهای هدف برگزار گردید.

وی همچنین اشاره کرد که سمپاشی دام‌های سبک و سنگین و اماکن دامی به‌منظور پیشگیری از تب خونریزی‌دهنده کریمه کنگو نیز به‌صورت رایگان انجام شد.

احمدی خاطرنشان کرد که اجرای این طرح نه‌تنها به حفظ سرمایه‌های دامی کشور کمک می‌کند، بلکه باعث افزایش تولید و بهره‌وری دام‌ها، کنترل بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و دام، و در نهایت تأمین امنیت غذایی کشور خواهد شد.

وی در پایان اظهار داشت که با برنامه‌ریزی دقیق و مستمر، رزمایش جهاد دامپزشکی در مناطق محروم و کم‌برخوردار شهرستان مراغه تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاهده بیشتر