پایگاه خبری هامپوئیل
0

درگذشت بازیگر «پدرخوانده»

درگذشت بازیگر «پدرخوانده»
بازدید 17

جان آپرا، بازیگر نقش سالواتوره تسیو در قسمت دوم فیلم «پدرخوانده» و همچنین سریال «فول هاوس»، در ۸۳ سالگی درگذشت.

این بازیگر اهل نیوجرسی در فیلم‌هایی همچون «گرمای قفس» (۱۹۷۴)، «مامان دیوانه» (۱۹۷۵)، و «کاندید منچوری» (۲۰۰۴) به ایفای نقش پرداخته و در فیلم‌های دیگری از جمله «بت‌ساز» به کارگردانی تیلور هاکفورد (۱۹۸۰) و «نیویورک سیتی» (۱۹۹۱) ساخته ماریو ون پیبلز نیز حضور داشته است.

آپرا همچنین نقش‌هایی مانند یک کلاهبردار به نام لوکاس کاستیلیانو و یک مولتی میلیونر کشتیرانی به نام الکساندر نیکوس را در سریال «دنیای دیگر» شبکه NBC طی یک دهه (۱۹۸۹-۱۹۹۸) بازی کرد.

او همچنین در سریال «مونتفوسکو» شبکه NBC به عنوان پدرسالار یک خانواده چند نسلی ایتالیایی-آمریکایی ایفای نقش کرد. اما این کمدی که توسط بیل پرسکی و سام دنوف ساخته شده بود، در سال ۱۹۷۵ تنها پس از ۹ قسمت متوقف شد.

به گزارش هالیوود ریپورتر، آپرا زمانی که در لس آنجلس فعالیت می‌کرد، با فرانسیس فورد کاپولا آشنا شد و برای نقش مایکل کورلئونه در فیلم «پدرخوانده» (۱۹۷۲) تست داد. با این حال، آل پاچینو این نقش را به دست آورد و آپرا در قسمت دوم فیلم نقش سالواتوره تسیو، یک تبهکار را ایفا کرد؛ نقشی که در قسمت اول توسط ایب ویگودا بازی شده بود.

آپرا بین سال‌های ۱۹۸۸ تا ۱۹۹۱ در سریال «فول هاوس» شبکه ABC نقش پدر نابودگر جسی کاتسوپولیس را بازی کرد و در بازسازی این سریال توسط نتفلیکس در سال ۲۰۱۷ نیز این نقش را تکرار کرد.

جاناتان آپرا در ۴ مارس ۱۹۴۱ در انگلوود نیوجرسی در خانواده‌ای از مهاجران ایتالیایی به دنیا آمد. پس از زندگی چند ساله در ایتالیا، او و خانواده‌اش به نیوجرسی بازگشتند و او در سال ۱۹۵۹ از دبیرستان دوایت مورو فارغ‌التحصیل شد.

آپرا در اوایل دهه ۱۹۶۰ به نیویورک سیتی نقل مکان کرد تا حرفه بازیگری را دنبال کند و سپس به لس آنجلس رفت و در فیلم کلاسیک «بولیت» (۱۹۶۷) در کنار استیو مک کوئین، نقش یک قاتل را بازی کرد. او بعدها در فیلم‌هایی همچون «ملخ» (۱۹۷۰) و «کشتن شیرین کورتیس هانسون» (۱۹۷۲) نیز ایفای نقش کرد.

آپرا همچنین در سال ۱۹۸۱ در مینی‌سریال تحسین شده «خاطرات یک گانگستر» محصول NBC نقش رئیس تبهکاران، آلبرت آناستازیا، را به تصویر کشید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاهده بیشتر