پایگاه خبری هامپوئیل
0

دانشگاه مراغه جزو پر استنادترین دانشگاه‌های جهان

دانشگاه مراغه جزو پر استنادترین دانشگاه‌های جهان
بازدید 29

خبر مسرت‌بخش: دانشگاه مراغه براساس آخرین گزارش پایگاه ESI (شاخص‌های اساسی علم) که توسط موسسه ISC منتشر شده، در جمع پر استنادترین دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی دنیا جای گرفته است.

این دستاورد ارزشمند، حاصل تلاش‌های بی‌وقفه و تعهد اساتید، پژوهشگران و دانشجویان این دانشگاه در راستای ارتقای سطح علم و دانش در سطح ملی و بین‌المللی است.

دانشگاه مراغه در میان 65 دانشگاه و موسسه پژوهشی برتر در ایران، که شامل دانشگاه‌های جامع، دانشگاه‌های صنعتی و پژوهشگاه‌های تابعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری می‌شود، قرار گرفته است.

در این رتبه‌بندی، 9019 دانشگاه و موسسه پژوهشی از سراسر جهان در تمامی حوزه‌های موضوعی مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند.

از این تعداد، 134 دانشگاه و موسسه پژوهشی از جمهوری اسلامی ایران در این فهرست حضور دارند.

پایگاه ESI که توسط موسسه کلاریویت آنالیتیکس ارائه می‌شود، به معرفی برترین پژوهشگران، موسسات، انتشارات و کشورها در حوزه‌های موضوعی مختلف می‌پردازد.

معیار اصلی این رتبه‌بندی، تعداد استنادات دریافتی به مقالات منتشر شده توسط هر موسسه در طی 10 سال گذشته در مجلات و کنفرانس‌های معتبر بین‌المللی است.

این موفقیت چشمگیر، نشان‌دهنده جایگاه والای دانشگاه مراغه در عرصه علم و پژوهش در سطح جهان است و گامی مهم در جهت تحقق اهداف علمی و فناوری کشور محسوب می‌شود.

امیدواریم این دستاورد الهام‌بخش سایر دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور باشد تا با تلاش و همت مضاعف، شاهد ارتقای روزافزون جایگاه ایران در عرصه‌های علمی و بین‌المللی باشیم.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاهده بیشتر