پایگاه خبری هامپوئیل
0

همکاری دانشگاه آزاد اسلامی مراغه با دادگستری آذربایجان غربی در حوزه‌های علمی و حقوقی

همکاری دانشگاه آزاد اسلامی مراغه با دادگستری آذربایجان غربی در حوزه‌های علمی و حقوقی
بازدید 6

تفاهم‌نامه همکاری آموزشی و پژوهشی بین دانشگاه آزاد اسلامی مراغه و دادگستری کل آذربایجان غربی با هدف ارتقاء تعاملات علمی و پژوهشی به امضا رسید.

به گزارش پایگاه خبری هامپوئیل، این تفاهم‌نامه با حضور دکتر بابک پورقهرمانی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مراغه، و ناصر عتباتی، رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی، منعقد شد.

در این مراسم، عتباتی تأکید کرد که یکی از اولویت‌های دادگستری استان، ایجاد و تقویت ارتباطات مستمر با نهادهای علمی، دانشگاهی و حوزوی است. او با اشاره به اهمیت نشست‌های مشترک و حضور در مجامع علمی، این همکاری‌ها را ابزاری برای توسعه علمی و ارتقای دانش حقوقی در حوزه‌های مختلف دانست.

وی همچنین بیان کرد: «تعامل میان نهاد قضایی و دانشگاه‌ها، از طریق ارائه پیشنهادات سازنده و نظرات علمی دانشگاهیان، می‌تواند به صیانت از حقوق عمومی و پیشگیری از وقوع جرایم کمک کند.» عتباتی در ادامه به ضرورت به‌روز‌رسانی دانش حقوقی اشاره کرد و گفت: «با توجه به ظهور مسائل جدید در حوزه‌های حقوقی نظیر تجارت الکترونیک و رمز ارزها، تبادل دانش میان دادگستری و دانشگاه‌ها بسیار ضروری است.»

در این تفاهم‌نامه همچنین بر همکاری در انتشار نشریات علمی و برگزاری کنفرانس‌های حقوقی مشترک تأکید شده است که به‌زعم عتباتی، می‌تواند زمینه‌ساز تقویت ارتباطات بین دو مجموعه باشد.

دکتر بابک پورقهرمانی، رئیس دانشگاه آزاد مراغه، نیز بر اهمیت این همکاری‌ها تأکید کرده و آن را گامی در جهت ارتقاء مطالعات و پژوهش‌های حقوقی و قضائی در کشور دانست. وی افزود: «این تفاهم‌نامه با هدف ایجاد تعامل سازنده بین استادان، محققان، و دانشجویان با مرکز تحقیقات حقوق و قضات دادگستری و نیز انتشار نتایج پژوهش‌های کاربردی حقوقی و قضائی به امضا رسیده است.»

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاهده بیشتر