پایگاه خبری هامپوئیل
0

دانشکده مهارت و کارآفرینی؛ پیشرو در ایجاد ارتباط با صنعت

دانشکده مهارت و کارآفرینی؛ پیشرو در ایجاد ارتباط با صنعت
بازدید 20

معاون علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه اعلام کرد که وجود دانشکده مهارت و کارآفرینی در این دانشگاه، با تمرکز بر مهارت‌آموزی دانشجویان، و برنامه‌های پویش و صدرا، فرصت‌های مناسبی برای برقراری ارتباط میان دانشجویان و صنایع و بازار کار فراهم کرده است.

فرید حسینی منسوب، معاون علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه، در نشست هم‌اندیشی هدایت تحصیلی با مشاوران و مدیران مدارس شهرستان مراغه، بیان کرد که هدف از آموزش در دانشگاه آزاد اسلامی این است که فارغ‌التحصیلان قادر به رفع نیازهای جامعه باشند.

وی با اشاره به رویکرد جدید دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: فارغ‌التحصیلان این دانشگاه باید به سطحی از دانش و مهارت دست یابند که قادر باشند نیازهای علمی، فرهنگی، اجتماعی یا اقتصادی جامعه را برطرف کنند.

معاون علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه بر این نکته تأکید کرد که تغییر تمرکز از علم‌محوری به مهارت‌محوری یکی از اهداف جدید دانشگاه آزاد اسلامی است.

حسینی منسوب خاطرنشان ساخت: وجود دانشکده مهارت و کارآفرینی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه، با تمرکز بر مهارت‌آموزی دانشجویان و طرح‌های پویش و صدرا، موجب تسهیل ارتباط میان دانشجویان و صنایع و بازار کار شده است.

وی افزود: از دیگر نقاط قوت دانشگاه آزاد اسلامی مراغه می‌توان به ایجاد رشته‌های تحصیلی متناسب با نیازهای منطقه، امکان تحصیل همزمان در دو رشته، پیوستگی تحصیل از پیش‌دبستانی تا مقطع دکتری، و رویکرد پژوهشی و مهارتی دانشجویان اشاره کرد.

در همین حال، معاون پرورشی آموزش و پرورش شهرستان مراغه با تأکید بر اهمیت آموزش و پرورش در جوامع گفت: آموزش و پرورش نهاد تربیتی و آموزشی جامعه است و نقشی اساسی در آماده‌سازی افراد برای ورود به دانشگاه دارد.

صادق انوریان خاطرنشان کرد: عدم هماهنگی و همکاری میان ارگان‌های آموزشی و پرورشی و هدایت نادرست تحصیلی می‌تواند آسیب‌های جدی به آینده جوانان و بنیان خانواده‌ها وارد کند.

وی افزود: بومی‌سازی تحصیلات عالیه متناسب با نیازهای منطقه از اهمیت زیادی برخوردار است و ادامه تحصیل فرزندان در شهر خود می‌تواند تأثیر مثبتی بر سلامت فکری و اخلاقی آنان داشته باشد.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاهده بیشتر