پایگاه خبری هامپوئیل
0

خبری که بازار بورس را تکان می‌دهد

بازدید 19

خبری که بازار بورس را تکان می‌دهد

به گزارش پایگاه خبری هامپوئیل، دیروز هم بورس مثل چندین روز گذشته وضعیت خوبی نداشت. شاخص کل و شاخص هم وزن افت حدود 3 درصدی داشتند که البته ناگفته پیداست بسیاری از نمادها کاهش قیمت 5 الی 7 درصدی را تجربه کرده اند.

همچنین شاخص کل پس از مدت ها از کانال 2 میلیون واحد خارج شد و همین موضوع ترس موجود در بازار را افزایش داد. طبیعی است که در چنین شرایطی سرمایه گذاران حقیقی پول جدید وارد بازار نکنند و دست به خریدهای بزرگ نزنند.

اما حقوقی ها در روز گذشته بسیار فعال بودند و نتیجه آن، انتقال مالکیت 1120 میلیارد تومان سهام از حقیقی به حقوقی بود. این موضوع را اصطلاحا خروج پول حقیقی ها از بازار می دانند که البته برخی از تحلیلگران با نوع نام گذاری آن موافق نیستند.

در هر صورت چیزی که دیروز اتفاق افتاد این بود که حقوقی ها مجددا میزان قابل توجهی سهام از حقیقی ها خریدند. معمولا هم روندهای صعودی در شرایطی آغاز می شود که حقوقی ها سهام زیادی از حقیقی ها خریده اند و البته باید یادآور شد که روندهای نزولی هم در شرایطی آغاز می شوند که حقیقی ها سهام زیادی از حقوقی ها خرید کرده اند.

حالا بازار از این نظر شرایط آغاز یک روند صعودی را دارد اما این تنها یکی از چندین و چند شرط صعودی شدن بازار است که به تنهایی نمی تواند ملاک قرار بگیرد.

منبع خبر

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاهده بیشتر