پایگاه خبری هامپوئیل
0

حمایت از طراحان لباس خلاق در نخستین رویداد مدساز

حمایت از طراحان لباس خلاق در نخستین رویداد مدساز
بازدید 37

زمانی می‌توان برخی از جنبه‌های تأثیرگذاری مُد بر بطن جامعه و فرهنگ راسنجید که ارتباط و تعامل آن با جنبه‌های هنر و فرهنگ نیز سنجیده شود. موضوعی که در کشورهای پیشرفته از قرن بیستم تاکنون بسیار بر روی آنتمرکز کرده‌اند و در کشور ایران هنوز هم این مسئله در بسترهای علمی واجرایی جای کار و بحث فراوان دارد.

در ایران ارتباط حوزه مد و هنر و حمایت از هنرمندان این عرصه به ورطه فراموشی سپرده شده که همین امر موجب ایجاد رویداد پوشاک ایرانی مدساز شد. نخستین رویداد پوشاک ایرانی «مُدساز» با همکاری و حمایتدانشگاه‌ها، نهادها و مؤسسات علمی و هنری کشور شکل گرفته است. اینرویداد به عنوان بخش جنبی دومین کنفرانس ملی «مطالعات میان رشته‌ای درادبیات و هنرهای کاربردی، موسیقی، نمایش و سینما» برگزار می‌گردد.

مدساز با هدف شناسایی طراحان لباس جوان کشور و معرفی ایناستعدادهای نوظهور به جامعۀ مد ایرانی برنامه‌ریزی شده است. یکی ازتمایزهای رویداد مُدساز، معرفی منتخبان به عنوان طراح لباس به نمایش‌هایتئاتر، سینما و ارکسترهای موسیقی خواهد بود تا شاهد رشد و شکوفایی هرچه بیشتر طراحان لباس و ارتباط آن‌ها با بدنۀ هنر کشور باشیم.

اهداف رویداد:

شناسایی و معرفی طراحان لباس و دانشجویان مستعد در این حوزه به جامعۀ مد و لباس ایران

همکاری گسترده‌تر طراحان لباس با بخش دانشگاهی

ایجاد ارتباط و شبکه‌سازی مابین طراحان منتخب با بدنۀ هنری کشور اعم از سینما، تئاتر و موسیقی

تلاش در جهت اعتلای هنر- صنعت مد و لباس ایرانی – اسلامی

ایجاد انگیزه، روحیه نشاط، شوق آفرینش‌گری و کار جمعی برای ظهوراستعدادها

ارتقاء طراحی‌های طراحان برگزیده توسط منتورهای حوزه مد و لباس

طریقه شرکت در رویداد:

مدساز شاید جزو معدود رویدادهای کشور به حساب می‌آید که به آثار مفهومی و هنری حوزه مد توجه ویژه‌ای کرده است تا طراحان لباس خلاق با روحیه ایرانی را شناسایی کند. در تمامی بخش‌های رقابتی الهام گرفتن از مؤلفه‌های ایرانی جزو قوانین این رویداد محسوب می‌شود تا فرهنگ غنی ایران در هنر و مد جلوه‌ساز شود.

بخش رقابتی به دو دسته تقسیم شده که دسته اول آثار طراحی و تصویرسازی است که طراحان می‌توانند به صورت دستی و دیجیتال آثار خود را بارگذاری نمایند. دسته دوم به ارسال آثار حوزه مفهومی و هنری اختصاص دارد که طراحان لباس می‌توانند علاوه بر کارهای لباس، آثار فشن مفهومی خود و کارهای هنری با مدیوم فشن هم در این بخش ارسال نمایند.

در مرحله اول تصویر آثار با فرمت  jpg در وبسایت https://artconference.ir/modsaz بارگذاری می‌شود و پس از داوری اولیه، اصل آثار به دبیرخانه واقع در تهران ارسال می‌گردد.

داوران رویداد مدساز شامل: دکتر پروانه قاسمیان، دکتر شریف رضوی، دکتر مرضیه زارع، آسیه صوفی و شهناز جوادی است. لازم به ذکر است که دبیر اجرایی این رویداد دکتر ساره سیاحی است.

طراحان لباس برای آشنایی بیشتر و ثبت نام به وبسایت این رویداد مراجعه کنند.

https://artconference.ir/modsaz

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاهده بیشتر