پایگاه خبری هامپوئیل
0

جزئیات تازه‌ای از نحوه ترور اسماعیل هنیه؛ تعداد اصابت‌ها به بدن هنیه و میزان تخریب ساختمان چقدر بود؟

جزئیات تازه‌ای از نحوه ترور اسماعیل هنیه؛ تعداد اصابت‌ها به بدن هنیه و میزان تخریب ساختمان چقدر بود؟
بازدید 22

خالد قدومی، نماینده جنبش حماس در تهران، جزئیات مربوط به شهادت اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس، را در این شهر توضیح داده است.

طبق گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، قدومی در مصاحبه‌ای به تشریح نحوه ترور هنیه توسط رژیم صهیونیستی اسرائیل پرداخت.

ترور اسماعیل هنیه

جناب قدومی، در روزهای اخیر، موضوعاتی که در رسانه‌ها درباره جزئیات تروری که در تهران رخ داده، به طور مکرر مطرح شده، از جمله مسائلی است که هنوز برای بسیاری از مخاطبان مبهم است. لطفاً توضیحاتی در این زمینه ارائه دهید.

جزئیات شامل مشاهدات شخصی من و گزارش رسمی از سپاه است. این ترور بی‌رحمانه با استفاده از موشک کوتاه‌برد و سر انفجاری ۷ کیلوگرمی انجام شده است. شب حادثه، پس از ورود به اتاق، پیکر شهید هنیه را مشاهده کردم و براساس مشاهدات عینی، مشخص بود که دیوارهای اتاق به سمت داخل تخریب شده است.

یعنی ضربه از بیرون به داخل اصابت کرده بود؟

بله، اما این که آیا راکت بوده یا وسیله دیگری، تنها با استفاده از دوربین‌های ویژه، نظر متخصصان و گزارش‌های رسمی قابل تعیین است. از آنچه که من مشاهده کرده‌ام و گزارش‌هایی که بررسی کرده‌ام، به نظر می‌رسد گزارش‌های سپاه منطقی‌تر بوده است. وسیم ابوشعبان در اتاق دیگری بود و به محض شکستن پنجره‌ها و فرو ریختن دیوارها، پیکرش بر روی آوار قرار گرفت. قرار است پس از تکمیل تحقیقات توسط کمیته‌های مشترک جمهوری اسلامی ایران و مقاومت، جزئیات این حادثه به مردم اعلام شود.

علامت سوال دیگری که مطرح است این است که شما جزو اولین نفراتی بودید که به اتاق شهید هنیه وارد شدید و پیکر ایشان را مشاهده کردید. آیا به نظر شما آن لحظه، انفجار به حدی بود که آثار ضربه گسترده‌ای به پیکر شهید وارد شده بود؟

در خصوص جزئیات و نحوه آسیب به پیکر شهید هنیه، ترجیح می‌دهم توضیحات بیشتری ندهم. تنها می‌توانم بگویم که بخشی از بدن ایشان هدف قرار گرفته بود.

یعنی یک شیء به پیکر حاج آقا اصابت کرده بود؟

بله، یک شیء به بدن حاج آقا اصابت کرده بود و به نظر می‌رسد که اصابت به‌طور مستقیم بوده است.

در آن ساختمان فقط اتاق اسماعیل هنیه آسیب دیده بود؟

نه، چیزی که پرتاب شده بود، اثرش از بالا به پایین بود. من در طبقه دوم بودم و سرویس بهداشتی واحدی که در آن قرار داشتم نیز آسیب دید. اگر انفجار بود، باید اثر آن از پایین به بالا می‌رفت، اما این مورد از بالا به پایین بود.

سرویس بهداشتی طبقه‌ای که شما در آن مستقر بودید، تخریب شد؟

بله، سرویس بهداشتی در طبقه دوم که در آن مستقر بودم، تخریب شد و همچنین اتاق‌های مجاور اتاق شهید هنیه نیز آسیب دیدند.

*محافظ ایشان همراهشان بودند؟

بله، وسیم ابوشعبان همراه ایشان بود. وضعیت وسیم ابوشعبان به گونه‌ای بود که اصلاً نوبت او نبود که از قطر بیاید؛ فردی که قرار بود بیاید، بیمار شد و آقای وسیم به جای او و به همراه هنیه به تهران آمد. وسیم ابوشعبان فردی اهل قرآن و ذکر و تسبیح بود.

وسیم در ساختمان منتظر بود و من نیز در انتظار بودم تا شهید هنیه از مراسم ضیافت شام ریاست جمهوری بازگردند. با تأخیر پیش آمده و خستگی بچه‌های حراست، به وسیم گفته شد که چند ساعت به صبح مانده است و از او پرسیدند آیا می‌تواند بماند. وسیم پاسخ داد: “لبیک، می‌مانم.” در واقع، تقدیر او چنین بود که بیاید، بماند و به شهادت برسد.

ما این را در زمان جنگ تحمیلی خودمان دیده ایم. کسانی که نباید جایی می‌بودند در آن لحظه آن‌جا قرار می‌گرفتند و شهید می‌شدند. انگار یک چیزی مقدر شده است.

در آخرین دیدارش با مقام معظم رهبری، هنیه درباره شهدا صحبت کرد. آخرین جمله‌ای که او به حضرت آقا گفت، شعری عربی بود: «اذا غاب سید قام سید آخر». سپس از آقا خداحافظی کرد.

رهبران می‌آیند و می‌روند؛ به عنوان مثال، شیخ احمد یاسین در اول مارس ۲۰۰۴ شهید شد و یک ماه بعد عبدالعزیز رنتیسی نیز به شهادت رسید.

در شب حادثه، پس از نماز مغرب و عشاء، و پس از دریافت خبر حمله به ضاحیه بیروت و فواد شکر، حاج اسماعیل هنیه با دوستانش درباره شهادت صحبت کرد. او گفت: «آرزوهای یک مجاهد چیست؟ یا پیروز می‌شود یا شهید می‌شود.» خود هنیه افزود: «خدا کند من هم شهید بشوم.» و پس از یک ساعت، به آرزوی خود رسید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاهده بیشتر