پایگاه خبری هامپوئیل
0

خودکفایی کامل ایران در تولید گندم و تأمین نیازهای داخلی

خودکفایی کامل ایران در تولید گندم و تأمین نیازهای داخلی
بازدید 2

رئیس بنیاد ملی گندمکاران اعلام کرد: پس از سه سال تلاش مستمر و برنامه‌ریزی‌های دقیق، کشور موفق شده است به خودکفایی کامل در تولید گندم دست یابد.

به گزارش پایگاه خبری هاموئیل، هاشمی در مراسم آغاز کشت پاییزه گندم و محصولات زراعی در مراغه اعلام کرد که تاکنون بیش از ۱۲ میلیون تن گندم مازاد از کشاورزان خریداری شده است.

وی تأکید کرد که کشور در تولید گندم خبازی، صنف و صنعت به خودکفایی کامل رسیده است و نیازی به واردات حتی یک کیلوگرم گندم وجود ندارد.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران افزود: با خرید گندم مازاد و افزایش تولید در داخل، واردات گندم کاملاً متوقف شده است. او همچنین اشاره کرد که دولت و وزارت جهاد کشاورزی در حال تأمین اعتبار برای پرداخت مطالبات باقیمانده گندمکاران تا پایان شهریورماه هستند.

هاشمی از برنامه‌ریزی برای کشت ۶ میلیون هکتار گندم در پاییز امسال خبر داد و افزود: از این میزان، ۴ میلیون هکتار به گندم دیم و ۲ میلیون هکتار به گندم آبی اختصاص خواهد یافت.

وی از کشاورزان خواست تا با توجه به بارش‌های پاییزه و زمستان و توصیه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی، کشت پاییزه گندم را در زمان مناسب انجام دهند تا بهره‌وری بهتری از منابع آب سبز و طبیعی داشته باشند.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاهده بیشتر