پایگاه خبری هامپوئیل
0

تدوین تقویم ورزشی جدید برای مراغه

تدوین تقویم ورزشی جدید برای مراغه
بازدید 15

رئیس اداره ورزش و جوانان مراغه از برگزاری جلسه‌ای مهم با حضور روسای هیئت‌های ورزشی و نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: در این جلسه، تصمیمات کلیدی برای برنامه‌محوری و تدوین تقویم ورزشی شهرستان اتخاذ شد.

ناصر قهرمان افزود: بر اساس نتایج این جلسه، هیئت‌های ورزشی موظف به ارائه برنامه‌های کاری خود به اداره ورزش و جوانان تا ۱۰ روز آینده شدند. این برنامه‌ها به عنوان مبنای تدوین تقویم جامع فعالیت‌های ورزشی شهرستان مورد استفاده قرار خواهند گرفت و با این اقدام، فعالیت‌های هیئت‌ها به صورت منظم و سیستمی ادامه خواهد یافت.

وی همچنین به وضعیت سرانه ورزشی مراغه اشاره کرد و گفت: در حال حاضر، سرانه ورزشی شهرستان تنها ۳۹ صدم مترمربع است، در حالی که استاندارد سرانه ورزشی برای هر فرد یک مترمربع تعیین شده است. به این ترتیب، سرانه ورزشی مراغه کمتر از نصف میزان استاندارد است.

قهرمان اضافه کرد: در این جلسه، جذب اعتبارات لازم برای افزایش سرانه ورزشی شهرستان به عنوان یکی از اولویت‌های مهم مورد بحث و بررسی قرار گرفت. این اقدام به منظور ارتقای سطح فعالیت‌های ورزشی و بهبود زیرساخت‌های ورزشی شهرستان ضروری است.

چرایی تدوین تقویم ورزشی

سیدفرید موسوی، نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر در مجلس شورای اسلامی و سخنگوی فراکسیون ورزش مجلس دهم، در جمع روسای هیئت‌های ورزشی شهرستان تاکید کرد که وضعیت ورزش در سراسر کشور تا حدودی مشابه است و مراغه در حوزه ورزش قهرمانی در مقایسه با سایر مناطق، وضعیت قابل قبولی دارد. وی افزود: هیئت‌های ورزشی نقش محوری در ایجاد انگیزه برای جوانان جهت روی آوردن به فعالیت‌های ورزشی دارند و هرچه این هیئت‌ها فعال‌تر و چابک‌تر باشند، وضعیت کلی ورزش نیز بهبود خواهد یافت.

موسوی همچنین به اهمیت ایجاد زیرساخت‌های مناسب توسط دولت پرداخت و اظهار داشت که مراغه در این زمینه دچار عقب‌ماندگی است و این کمبود باید برطرف شود. وی با اشاره به این نکته که مدال‌های قهرمانی بیشتر بر اساس قابلیت‌های فردی کسب می‌شود و نه سیستماتیک، بر لزوم برنامه‌ریزی و حرکت هیئت‌های ورزشی به سمت فعالیت‌های سیستمی تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری هامپوئیل، نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر در مجلس، برنامه‌محوری را به عنوان یکی از الزامات فعالیت سیستمی هیئت‌های ورزشی مطرح کرد و به همین دلیل تصمیم به تدوین تقویم ورزشی برای شهرستان اتخاذ شد. این تقویم به منظور بهبود سازماندهی و برنامه‌ریزی فعالیت‌های ورزشی و ارتقای سطح ورزش در مراغه طراحی خواهد شد.

گفتنی است که مراغه دارای ۴۶ هیئت ورزشی فعال است و بیشترین تعداد بیمه‌شدگان ورزشی این شهرستان به رشته‌های فوتبال و تکواندو تعلق دارد.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاهده بیشتر