پایگاه خبری هامپوئیل
0

تحصیل در اسپانیا: شرایط+هزینه+ویزای همراه

تحصیل در اسپانیا: شرایط+هزینه+ویزای همراه
بازدید 14

تحصیل در اسپانیا یکی از گزینه های معتبر و مقرون به صرفه در اروپا است که شما می توانید از طریق آن علاوه بر دریافت یک مدرک معتبر به شغلی با درآمد مناسب و در نهایت اقامت دائم این کشور برسید. اسپانیا یکی از کشورهای دانشجو پذیر تلقی می شود و سالانه هزاران دانشجوی خارجی برای تحصیل در دانشگاه های معتبر آن به این کشور مهاجرت می کنند.

اسپانیا خانه چندین دانشگاه معتبر جهانی است و علاوه بر آن سایر دانشگاه های این کشور نیز از جایگاه و اعتبار مناسب و خوبی بهره می برند که این می تواند زمینه اشتغال افراد را در دیگر کشورهای اروپا نیز فراهم سازد. همچنین اسپانیا کشور ارزانی شناخته می شود که در مقایسه با دیگر کشورهای هم رتبه خود دارای هزینه های کمتر و دانشگاه های ارزان تری است.

با تحصیل در اسپانیا می توانید به دیگر کشورهای اروپایی نیز بدون محدودیت و یا کسب مجوز سفر نمایید و حتی در سایر کشورها به دنبال شغل مناسب برای پس از اتمام تحصیلات خود باشید. برای موفقیت و تجربه یک تحصیل دلچسب، جذاب و با کیفیت در اسپانیا باید حتماً شرایط تحصیلی در دانشگاه های مختلف را بررسی کنید و بهترین را برگزینید و حتماً از حضور یک مشاور متخصص یا شرکت مهاجرتی معتبر در کنار خود بهره ببرید.

شرایط پذیرش و تحصیل در اسپانیا

برای تحصیل در دانشگاه های اسپانیا باید بتوانید از یکی از این مراکز پذیرش گرفته و ثبت نام کنید که این امر نیازمند ارائه مدارک درخواستی هر دانشگاه است. علاوه بر این دانشجویان باید شرایطی را نیز فراهم آورند که قادر به تحصیل در این کشور شوند. شرایط لازم می تواند در هر دانشگاه متفاوت باشد اما برخی از شرایط پذیرش و تحصیل در اسپانیا به طور عمومی و کلی برای تمامی دانشجویان مورد نیاز هستند:

  • داشتن حداقل مدرک دیپلم

  • تسلط به زبان اسپانیایی و یا انگلیسی

  • قدرت مالی کافی برای تامین مخارج تحصیل و زندگی

  • عدم سوء پیشینه

  • قبولی در آزمون ورودی (در صورت نیاز)

بهترین دانشگاه های اسپانیا

اگر به دنبال دانشگاهی معتبر و ارزان در اروپا هستید که سابقه آموزش بالایی داشته و از هیئت علمی با سواد و معتبری برخوردار باشد، دانشگاه های اسپانیا یکی از اصلی ترین گزینه های ممکن است. برخی از دانشگاه های این کشور در حوزه هایی خاص از برترین دانشکده های جهان هستند و به عنوان صاحب نظر در حوزه های پژوهشی و تحقیقاتی شناخته می شوند. در جدول زیر اسامی و رنکینگ برترین دانشگاه های اسپانیا در بین دانشگاه های جهان را مشاهده می کنید:

نام دانشگاه

رتبه جهانی

دانشگاه کامپلوتنسه مادرید

164

دانشگاه بارسلونا

165

دانشگاه خودمختار بارسلون

175

دانشگاه خودمختار مادرید

198

دانشگاه ناوارا

249

دانشگاه پمپئو فابرا (بارسلونا)

265

دانشگاه کارلوس سوم مادرید (UC3M)

285

دانشگاه پلی تکنیک مادرید (UPM)

321

زبان تحصیل در اسپانیا

در حالت کلی زبان اصلی تدریس در دانشگاه های اسپانیا، زبان اسپانیایی است. این بدان معناست که اکثر برنامه های تحصیلی به زبان اسپانیایی ارائه می شوند اما با افزایش جهانی شدن و جذب دانشجویان بین المللی، دانشگاه های اسپانیایی نیز به تدریج برنامه های تحصیلی به زبان انگلیسی را افزایش داده اند.

باید مطلع باشید که اغلب رشته های دوره کارشناسی نیز به زبان اسپانیایی هستند اما بازهم برخی رشته های پرطرفدار در چند دانشگاه به زبان انگلیسی ارائه می شوند. اما دوره های کارشناسی ارشد و به خصوص دکترا دارای گزینه های بسیار بیش تری به زبان انگلیسی هستند و نیاز است که دانجشویان به این زبان هم مسلط بشند.

دقت کنید که باید به دانشگاه های اسپانیا مدرک معتبر زبان ارائه دهید، برای زبان انگلیسی مدرک تافل و آیلتس و برای زبان اسپانیایی مدرک CELU یا DELE و غیره معتبر و قابل قبول هستند. البته ممکن است که دانشگاه های و یا رشته های مختلف در سطح و نمره مدرک زبان درخواستی تفاوت هایی داشته باشند که این امر الزام می کند حتماً این موضوع را از دانشگاه مدنظرتان به طور دقیق بررسی کنید.

ولی اگر شما دارای دانش زبانی مناسبی نیستید، می توانید ابتدا در دوره های زبان اسپانیا شرکت کرده و در حین دوره زبان آموزی برای پذیرش مشروط در دانشگاه و یا پس از آن برای پذیرش قطعی اقدام کنید. در این زمینه با مشاورین ما مشورت کنید تا اطلاعات و جزئیات کامل تری کسب کنید.

هزینه تحصیل در اسپانیا

اسپانیا یکی از کشورهای مقرون به صرفه اروپا برای تحصیل و زندگی شناخته می شود و هزینه تحصیل در آن در مقابل کیفیت و اعتباری که ارائه می دهد بسیار مناسب و ایده آل است. در این کشور شهریه دانشگاه برای دانشجویان شهروند اتحادیه اروپا با دانشجویان خارج از آن متفاوت است و دانشجویان بین المللی باید شهریه بیش تری بپردازند.

شهریه تحصیلی در دانشگاه های دولتی این کشور از هزار یورو تا 5 هزار یورو و شهریه دانشگاه های خصوصی از 4 هزار یورو تا 25 هزار یورو را در بر می گیرد. علاوه بر این بورسیه های مختلفی نیز برای دانشجویان در نظر گرفته شده است که اگر بتوانید به آن دست پیدا کنید، شاید یک تحصیل کاملاً رایگان را در این کشور تجربه کرده و پشت سر بگذارید.

نباید از هزینه های زندگی نیز غافل شوید اما هزینه های زندگی نیز در اسپانیا از کشورهای هم تراز کمتر است. البته هزینه زندگی با توجه به سبک زندگی متفاوت افراد برای هر شخصی تفاوت می کند، ضمن این که مخارج در شهرهای مختلف نیز با هم تفاوت دارند. به طورکل طبق آمار هزینه زندگی دانشجویی در اسپانیا به طور متوسط ماهانه از 600 تا 1100 یورو تخمین زده می شود.

ویزا دانشجویی و اقامت دائم اسپانیا

علاوه بر پذیرش و ثبت نام در دانشگاه دانشجویان برای تحصیل در اسپانیا باید برای اخذ ویزای تحصیلی نیز اقدام کنند. ویزای تحصیلی مرتبط با دولت و سفارت اسپانیا است و روند و مراحلی متفاوت و جدای از پذیرش از دانشگاه دارد و باید مدارک لازم برای آن را تهیه کرده و به سفارت ارائه دهید.

در صورت موافقت ویزای تحصیلی برای شما صادر می شود که اعتبار آن می تواند تا پایان مدت زمان لازم برای تحصیل در این کشور باشد. دقت کنید که ویزای تحصیلی را نمی توان به اقامت دائم تبدیل کرد و برای این کار نیاز است که پس از اتمام تحصیلات در اسپانیا، یک شغل مناسب و مرتبط با دانش خود را یافته و در آن استخدام و مشغول به کار شوید.

در این صورت ویزای تحصیلی شما به ویزای کار مبدل شده و می توانید به اقامت در این کشور ادامه دهید. همچنین اگر بتوانید 5 سال در اسپانیا اقامت داشته، کار کنید و مالیات بپردازید، فرصت دریافت اقامت دائم را به دست می آورید، به علاوه این که 5 سال پس از دریافت اقامت دائم نیز می توانید شهروندی و پاسپورت اسپانیا را دریافت کنید.

ویزای همراه و کار دانشجویی در اسپانیا

بسیاری از متقاضیان تحصیل در اسپانیا که دارای خانواده هستند، خواهان همراه بردن خانواده خود به این کشور می باشند تا در مدت زمان تحصیل خود بتوانند در کنار خانواده خود اقامت داشته و زندگی کنند. خوشبختانه این امکان وجود دارد و دانشجویان می توانند برای اعضای خانواده خود یعنی همسر و فرزندان کمتر از 18 سال ویزای همراه دریافت کرده و آنان را به این کشور ببرند.

برخی از دانشجویان نیز مایل به اشتغال و کسب درآمد در حین تحصیل خود می باشند که این امر نیز در اسپانیا امکان پذیر است و دانشجویان می توانند حداکثر به مدت 20 ساعت در هفته مشغول به کار پاره وقت شوند و درآمدی کسب کنند. البته از این طریق نمی توان به درامد چندان بالایی رسید اما بازهم مزد دریافتی می تواند در مخارج بسیار به دانشجویان کمک کند.

کار پس از تحصیل در اسپانیا

اسپانیا با اقتصاد رو به رشد و فرصت های شغلی متنوع، مقصدی جذاب برای دانشجویان بین المللی است که قصد دارند پس از فارغ التحصیلی در این کشور مشغول به کار شوند. با این حال، یافتن کار در اسپانیا به عوامل مختلفی از جمله سطح زبان، رشته تحصیلی، تجربه کاری و دیگر عوامل بستگی دارد.

شما باید در انتهای تحصیل خود در جستجوی شغل باشید تا بتوانید فوراً پس از اتمام تحصیل مشغول به کار شوید و یا مدت زیادی را بدون کار نمانید. می توان گفت که افراد تحصیل کرده در اسپانیا با کمی جستجو و تلاش می توانند شغل مناسبی برای خود بیابند؛ ضمن این که نرخ بیکاری در اسپانیا در حال کاهش است و پیش بینی می شود در آینده شرایط بازار کار بسیار بهتر شود.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاهده بیشتر