پایگاه خبری هامپوئیل
0

پروژه عظیم ساخت بیمارستان ۳۵۰ تختخوابی مراغه وارد فاز جدید شد

پروژه عظیم ساخت بیمارستان ۳۵۰ تختخوابی مراغه وارد فاز جدید شد
بازدید 8

رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه اعلام کرد: عملیات خاکبرداری طبقه زیرزمین بیمارستان ۳۵۰ تختخوابی این شهر به میزان حدود ۸۵ هزار مترمکعب به پایان رسیده و اجرای فونداسیون آن به زودی، پس از تکمیل پنج هزار مترمکعب دیگر خاکبرداری، آغاز خواهد شد.

دکتر اللهوردی ارجمند روز دوشنبه در گفتگو با پایگاه خبری هامپوئیل اظهار کرد: این بیمارستان در ۶ طبقه و با اعتبارات ملی ساخته می‌شود و ظرفیت ارتقا به ۵۰۰ تخت را نیز داراست.

وی با اشاره به موقعیت مراغه به عنوان دومین شهر بزرگ استان آذربایجان شرقی و قطب درمانی جنوب این استان، افزود: حدود ۴۰ تا ۴۵ درصد از بیماران مراجعه‌کننده به بیمارستان‌های مراغه از مناطق دیگر هستند. همچنین، وجود رشته پزشکی در دانشکده علوم پزشکی مراغه و نیاز به زیرساخت‌های مناسب برای آموزش بالینی دانشجویان، اهمیت تسریع در بهره‌برداری از این بیمارستان را دوچندان کرده است.

وی بهره‌برداری از این بیمارستان را یکی از نیازهای ضروری شهرستان مراغه دانست و افزود: بیمارستان‌های فعلی این شهرستان در آینده نزدیک قادر به پاسخگویی به نیازهای فزاینده بیماران و مراجعه‌کنندگان نخواهند بود.

دکتر اللهوردی ارجمند همچنین توضیح داد که بیمارستان ۳۵۰ تختخوابی مراغه در زمینی به مساحت ۴۰ هزار مترمربع و با زیربنای ۳۵ هزار و ۷۳۸ مترمربع ساخته می‌شود و تمامی بخش‌های تخصصی و فوق‌تخصصی در آن در نظر گرفته شده است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه ادامه داد: این بیمارستان شامل بخش‌های دیالیز، فیزیوتراپی، جراحی، زنان و زایمان، مسمومیت، سوختگی، قلب، مغز و اعصاب، و بخش‌های داخلی زنان و مردان خواهد بود. همچنین درمانگاه، اورژانس، تصویربرداری، آزمایشگاه، کتابخانه و سالن اجتماعات از دیگر واحدهای این مجموعه خواهند بود.

وی با اشاره به تأمین بودجه برای ساخت بیمارستان گفت: برای این پروژه مبلغ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده که تاکنون ۱۷۰ میلیارد ریال آن تخصیص یافته است. در صورتی که اعتبارات به موقع تأمین شوند، عملیات ساخت بیمارستان طی پنج سال آینده به پایان خواهد رسید.

موقعیت تاریخی مراغه و توسعه سرمایه‌های انسانی و زیرساخت‌های درمانی، این شهر را به قطب درمانی جنوب استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی تبدیل کرده است. همین امر باعث شده تا توسعه روزافزون بخش بهداشت و درمان در مراغه مورد توجه سیاست‌گذاران و مسئولان اجرایی استان و کشور قرار گیرد.

مراغه با جمعیتی نزدیک به ۳۰۰ هزار نفر، در حال حاضر با برخورداری از سه بیمارستان سینا، شهید بهشتی و امیرالمومنین (ع) و بیش از ۴۵۰ تخت بیمارستانی، بخشی از نیازهای درمانی منطقه را تأمین می‌کند. با این حال، در برخی مواقع کمبود تخت بیمارستانی در این شهرستان به وضوح احساس می‌شود.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاهده بیشتر