پایگاه خبری هامپوئیل
0

برگزاری آیین سنتی برداشت گندم در مراغه

برگزاری آیین سنتی برداشت گندم در مراغه
بازدید 34

آیین شکرگزاری برداشت گندم به میزبانی روستای آهق مراغه و با حضور دکتر ایوب فصاحت، معاون وزیر جهاد کشاورزی، دکتر سید فرید موسوی، نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر، و جمعی از مسئولین استانی برگزار شد.برگزاری آیین سنتی برداشت گندم در مراغه

در این مراسم، دکتر موسوی با تأکید بر اهمیت کشاورزی در اقتصاد منطقه، اظهار داشت: ۷۰ درصد اقتصاد شهرستان بر پایه کشاورزی استوار است، اما متأسفانه زنجیره ارزش در این منطقه به درستی شکل نگرفته است. وی افزود: ظرفیت‌های شهرستان در بخش کشاورزی با تاثیرات اقتصادی آن متناسب نیست و باید اقدامات جدی‌تری برای بهره‌وری بهتر از این ظرفیت‌ها صورت گیرد.

دکتر موسوی همچنین به راه‌اندازی صندوق توسعه کشاورزی مراغه و عجب‌شیر اشاره کرد و بیان داشت: این صندوق در مراحل نهایی قرار دارد و عملیاتی شدن آن نیازمند همکاری و تلاش مسئولین محلی است تا بتواند نقش مؤثری در توسعه کشاورزی منطقه ایفا کند.برگزاری آیین سنتی برداشت گندم در مراغه

وی بر اهمیت حمایت از اشتغال بانوان تأکید کرده و تصریح کرد: تشکل‌های موجود در مراغه برای اشتغال‌زایی زنان نیازمند حمایت بیشتری هستند. موسوی با اشاره به ضرورت تقویت صندوق حمایت از فعالیت‌های بانوان مراغه، اظهار داشت: سرمایه این صندوق با شرایط اقتصادی کنونی کشور همخوانی ندارد و باید افزایش یابد.

در حاشیه این آیین، نمایشگاهی از توانمندی‌های محصولات کشاورزی بانوان و مزرعه گندم این روستا برگزار شد که مورد بازدید مسئولین و حاضرین قرار گرفت.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاهده بیشتر