پایگاه خبری هامپوئیل
0

برداشت مکانیزه نخود در مزارع شهرستان مراغه توسعه می‌‌یابد

برداشت مکانیزه نخود در مزارع شهرستان مراغه توسعه می‌‌یابد
بازدید 7

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ویژه مراغه از توسعه برداشت مکانیزه نخود در مزارع این شهرستان خبر داد. به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، هادی خرسندی در مصاحبه با خبرنگاران بیان کرد: در سال زراعی ۱۴۰۳-۱۴۰۲، سطح زیر کشت نخود در شهرستان مراغه به ۲۸۶۰ هکتار رسیده است. میانگین عملکرد این مزارع ۷۵۰ کیلوگرم در هر هکتار بوده و اولویت کشت به ارقام پابند و مناسب برای برداشت مکانیزه و با عملکرد بالا مانند آنا، گوکسو، نصرت، منصور، سعید، آتا و ارقام محلی (نخود لپه‌ای) اختصاص یافته است.

وی اضافه کرد: بخشی از مزارع نخود در این شهرستان به صورت انتظاری و مابقی به صورت بهاره کشت شده‌اند. مدیریت جهاد کشاورزی تلاش دارد تا کشاورزان را با فرآیند برداشت مکانیزه، به ویژه با استفاده از کمباین‌های مجهز به هد برداشت نخود، آشنا سازد.

خرسندی در ادامه اشاره کرد که حدود ۱۴۰ هکتار از مزارع نخود شهرستان شامل مزارع بذری بوده و ارقام جدید در طبقات مختلف بذری با همکاری شرکت تولیدکننده بذر مستقر در شهرستان کشت شده‌اند. او همچنین افزود: تولید نخود بذری در مزارع شهرستان مراغه می‌تواند بخش قابل‌توجهی از نیاز بذر استان را در سال زراعی آینده تامین کند.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاهده بیشتر