پایگاه خبری هامپوئیل
0

برترین‌های ادبیات جهان معرفی شدند: فهرست اولیه بوکر اعلام شد.

برترین‌های ادبیات جهان معرفی شدند: فهرست اولیه بوکر اعلام شد.
بازدید 20

فهرست اولیه نامزدهای امسال جایزه ادبی «بوکر» منتشر شد و در این میان، نام سه نویسنده بریتانیایی در لیست نامزدها دیده می‌شود.

در فهرست اولیه نامزدهای جایزه ادبی «بوکر» ۲۰۲۴، نام سه نویسنده بریتانیایی به چشم می‌خورد.

به گزارش ایرنا، «گاردین» اعلام کرد که در این فهرست، نام «پرسیوال اورت»، «هشام مطر» و «سارا پری» به‌عنوان سه نویسنده بریتانیایی به چشم می‌خورد. سایر نامزدها شامل «ریچارد پاورز»، «تامی اورنج»، «ریچل کوشنر» و «آن مایکلز» نیز هستند.

«پرسیوال اورت» با رمان «جیمز»، که نوعی بازنویسی از داستان «هاکلبری فین» است، به عنوان نامزد اولیه انتخاب شده است. او یکی از شش نویسنده آمریکایی است که به این فهرست راه یافته است.

«تامی اورنج»، نخستین نویسنده سرخپوست که نامزد جایزه شده است، با رمان «ستاره‌های سرگردان» که به مسائل اعتیاد، ضربه روحی و هویت می‌پردازد، در این لیست قرار دارد.

«ریچارد پاورز» با رمان «زمین‌بازی» و «ریچل کوشنر» با اثر «دریاچه آفرینش» نیز از دیگر نامزدها هستند.

سه نویسنده بریتانیایی به نام‌های «سارا پری» با رمان «روشنفکری»، «سامانتا هاروی» با «مدار»، و «هشام مطر»، نویسنده بریتانیایی-لیبیایی با رمان «دوستان من» در این فهرست حضور دارند.

این فهرست همچنین شامل آثار «آن مایکلز» با «حفظ‌شده»، «شارلوت وود» با «حیاط سنگی»، «ریتا بول‌بوینکل» با «هدشات»، «کالین برت» با «خانه‌های وحشی»، «ییل ون در وودن» با «امانت‌داری»، و «کلر مسود» با «این تاریخچه عجیب و غریب» است.

فهرست نهایی نامزدهای جایزه ۵۰,۰۰۰ پوندی «بوکر» در ۱۶ سپتامبر اعلام و برنده نهایی در ۱۲ نوامبر معرفی خواهد شد. این جایزه به نویسندگانی تعلق می‌گیرد که رمان‌هایشان به زبان انگلیسی نوشته شده و در بریتانیا یا ایرلند منتشر شده باشد. از زمان تأسیس این جایزه در سال ۱۹۶۹، «برناردین اواریستو»، «داگلاس استوارت» و «مارلون جیمز» از جمله برندگان اخیر آن بوده‌اند. در سال ۲۰۲۳، «پل لینچ»، نویسنده ایرلندی، با رمان «آواز پیامبر» برنده جایزه «بوکر» شد.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاهده بیشتر