پایگاه خبری هامپوئیل
0

باغدار نمونه سیب در شهرستان مراغه معرفی شد

باغدار نمونه سیب در شهرستان مراغه معرفی شد
بازدید 6

مدیر جهاد کشاورزی مراغه از معرفی آقای اسد محمدی به عنوان باغدار نمونه در زمینه تولید و کیفیت محصول سیب در منطقه مردق چای خبر داد. به گفته هادی خرسندی، با انجام کل‌گیری از باغ‌های سیب این منطقه، مشخص شد که متوسط تولید سیب در باغ‌های مراغه ۲۷ تن در هکتار است، در حالی که این باغدار روستای آغاجری، پنج برابر میانگین محصول را تولید کرده است.

وی توضیح داد که آقای محمدی با رعایت اصول صحیح باغداری در زمینه هرس، آبیاری، تغذیه و مبارزه با آفات به این دستاوردها نائل شده است. مدیر جهاد کشاورزی مراغه ادامه داد که کل‌گیری باغ سیب این باغدار با حضور کارشناسان جهاد کشاورزی استان و شهرستان به منظور انتخاب باغ و باغدار نمونه انجام شده است.

خرسندی با اشاره به کیفیت بالای محصولات باغ آقای محمدی، اعلام کرد که این محصولات از نظر اندازه، رنگ و کیفیت در درجه یک ممتاز قرار دارند و باغ وی با حدود ۱,۹۰۰ اصله درخت سیب در مساحتی معادل ۱۲ هکتار قرار دارد.

شهرستان مراغه با دارا بودن حدود ۲۵ هزار هکتار باغ و تولید سالانه ۴۰۰ هزار تن میوه، رتبه نخست تولید محصولات باغی در آذربایجان شرقی را به خود اختصاص داده است. پیش‌بینی می‌شود که امسال از ۱۶ هزار هکتار باغ سیب مراغه بیش از ۲۷۰ هزار تن محصول برداشت شود.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاهده بیشتر