پایگاه خبری هامپوئیل
0

بازگشت خاطرات شیرین کودکی؛ فصل جدید دوبله شده «فوتبالیست‌ها» در راه است!

بازگشت خاطرات شیرین کودکی؛ فصل جدید دوبله شده «فوتبالیست‌ها» در راه است!
بازدید 10

فیلم نیوز نوشت: «فوتبالیست‌ها» یکی از محبوب‌ترین و خاطره‌انگیزترین کارتون‌های تلویزیونی است که شخصیت‌های آن هنوز در ذهن ما باقی مانده‌اند، و لحظات گل‌زنی‌های هیجان‌انگیز آن که هفته‌ها برای دیدنش انتظار می‌کشیدیم، هرگز فراموش نمی‌شود. اکنون قرار است فصل جدید این کارتون محبوب برای انتشار در یکی از پلتفرم‌ها آماده شود.

مهسا عرفانی، مدیر دوبلاژ «فوتبالیست‌ها»، توضیح داده که دوبله فصل جدید این سریال برای یکی از پلتفرم‌ها در حال انجام است، اما هنوز از واکنش مخاطبان اطلاعی ندارند. به نظر می‌رسد این فصل جدید، فصل دوم «کاپیتان سوباسا» باشد که فصل اول آن در سال ۲۰۱۸ ساخته شد و نسخه زیرنویس فارسی آن هم‌اکنون به صورت هفتگی در پلتفرم فیلیمو منتشر می‌شود. فصل دوم این سریال در سال ۲۰۲۳ تولید و به نمایش درآمده است.

«فوتبالیست‌ها» که ما از آن خاطرات زیادی داریم، ریشه در مانگای ژاپنی به طراحی نوریاکی ناگایی دارد که از سال ۱۹۸۵ تا ۱۹۸۹ در مجله کروکرو کمیک توسط شوگاکوکان در ژاپن منتشر می‌شد. براساس این مانگا، یک مجموعه تلویزیونی انیمه ۲۶ قسمتی توسط استودیو پیرو در سال‌های ۱۹۸۶–۱۹۸۷ تولید شد. این مجموعه در ژاپن مخاطبان زیادی جذب نکرد و پس از ۳۷۱ قسمت، پخش آن در ژاپن متوقف شد.

اولین سری «فوتبالیست‌ها» که در دهه هفتاد در ایران پخش شد، داستان پسری به نام کاکرو را روایت می‌کرد که به تیم «شاهین»، یکی از تیم‌های برتر مدارس ژاپن، می‌پیوست. در سری دوم، شخصیت سوباسا معرفی شد؛ فوتبالیستی که به مدرسه‌ای با تیم ضعیف پیوست و آن را به قوی‌ترین تیم مدارس ژاپن تبدیل کرد.

این کارتون بیش از ۸۰ میلیون نسخه در سراسر جهان فروخته شد و به شهرتی بی‌نظیر دست یافت، که همین محبوبیت باعث شد تولید آن همچنان ادامه یابد.

با توجه به اینکه فصل جدید «فوتبالیست‌ها» به جای زیرنویس فارسی با دوبله منتشر می‌شود، احتمالاً استقبال از آن بیشتر خواهد بود. باید دید این سری جدید در نهایت در کدام پلتفرم عرضه خواهد شد.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاهده بیشتر