پایگاه خبری هامپوئیل
0

بازسازی و تعویض ۳.۵ کیلومتر از خطوط ریلی مسیر مراغه – میانه به پایان رسید

بازسازی و تعویض ۳.۵ کیلومتر از خطوط ریلی مسیر مراغه - میانه به پایان رسید
بازدید 11

مدیرکل راه‌آهن منطقه آذربایجان از پیشرفت عملیات بازسازی و تعویض خطوط ریلی در مسیر مراغه – میانه خبر داد و گفت: تاکنون ۳.۵ کیلومتر از این مسیر بازسازی و تعویض شده است.

«محمدرضا قربانی» روز پنج‌شنبه در گفت‌وگو با پایگاه خبری هامپوئیل، افزود: عملیات بازسازی و بهسازی خطوط ریلی این مسیر به طول ۳۶ کیلومتر از تابستان امسال آغاز شده و این روند همچنان ادامه دارد.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه این مسیر یکی از پرترددترین محورهای ریلی در منطقه آذربایجان است، در حال حاضر تعویض خطوط ریلی در بلاک‌های بین ایستگاه‌های آتش‌بغ، هشترود و صائب در حال انجام است.

مدیرکل راه‌آهن منطقه آذربایجان اظهار داشت: بازسازی خطوط ریلی در بلاک‌های مذکور شامل تعویض ریل از نوع ۳۳ U (ریل سبک) به ۶۰ R (ریل سنگین)، تأمین و جایگزینی ادوات اتصالی و خطی جدید، و جوشکاری درز ریل است.

قربانی با تأکید بر اهمیت و مزایای این عملیات گفت: با اجرای این پروژه، سرعت قطارها در مسیر افزایش می‌یابد، ظرفیت بار قطارهای باری بهبود می‌یابد و همچنین امنیت خط ریلی به طور قابل توجهی افزایش خواهد یافت.

به گزارش هامپوئیل، نخستین خط راه‌آهن ایران یک قرن پیش توسط روس‌ها در فاصله تبریز تا بندر شرفخانه در دریاچه ارومیه احداث شد.

راه‌آهن آذربایجان، به عنوان یکی از نواحی نوزده‌گانه راه‌آهن ایران، در محورهای تبریز-میانه، تبریز-جلفا، تبریز-رازی، مراغه-ارومیه و به زودی میانه-بستان‌آباد فعال است. خطوط ریلی این ناحیه به حدود یک هزار و ۱۰۰ کیلومتر می‌رسد.

راه‌آهن آذربایجان خدمات خود را به استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل ارائه می‌دهد.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاهده بیشتر