پایگاه خبری هامپوئیل
0

بازار سیاه و دلالی بلیت در ترمینال فرودگاه‌ها

بازدید 19

بازار سیاه و دلالی بلیت در ترمینال فرودگاه‌ها

به گزارش پایگاه خبری هامپوئیل به نقل از همشهری آنلاین، مهدی خنجری، بازرس کل راه و شهرسازی سازمان بازرسی کل کشور روز گذشته در نامه‌ای به محمد محمدی بخش معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، نسبت به وضعیت تاخیرها و کنسلی متعدد پروازها هشدار داد و خواستار بازرسی منظم از نحوه عملکرد شرکت‌های هواپیمایی و نمایندگان فروش آن‌ها شد.

وی در این نامه تصریح کرده است: برابر بررسی‌های میدانی در فرودگاه‌ها و رصد فروش بلیت در فضای مجازی در مسافرت‌های هوایی مواردی از تضییع حقوق عامه؛ بازار سیاه، دلالی بلیت در ترمینال فرودگاه‌ها، تأخیرهای پی در پی و کنسلی‌های متعدد مشاهده می‌شود که باعث آسیب به مسافرین و تضییع حقوق آنان و ضررهای مادی و معنوی گردیده است.

خنجری به بازرسی بازرسان این سازمان در مورخ ۲۴ آبان ماه اشاره کرده و ادامه داده است: در این روز در ٧ مسیر پروازی از مبدأ تهران ۱۱ پرواز کنسل و برای ۱۴۰۲/۸/۲۵ نیز در ۴ مسیر پروازی تا زمان ابلاغ این هشدار ۷ پرواز کنسل گردیده است.

بازرس کل راه و شهرسازی سازمان بازرسی با بیان اینکه آمارهای موجود در شش ماهه اول سالجاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل نیز نشان از بی برنامه‌گی و یا عدم نظارت لازم بر شرکتهای هواپیمایی دارد، در این نامه به بیان تحلیلی از آمارها پرداخته است.

مطابق بررسی‌های صورت گرفته پرواز و مسافر جابجا شده در پروازهای داخلی نشان از کاهش ۲ درصد نشست و برخاست و ۳ درصد جابجائی مسافر دارد. همچنین۲۶ درصد پروازها با تأخیر بالای ۳۰ دقیقه مواجه بوده و متوسط زمان تأخیر در پروازهای تأخیردار بالای ۹۰ دقیقه بوده است. از سوی دیگر بطور میانگین ۴۹ درصد مجوزهای پروازی اخذ شده توسط شرکت‌های هواپیمایی کنسل گردیده‌اند.

خنجری در پایان نامه آورده است: به منظور اصلاح و تمشیت امور و جلوگیری از ادامه تضییع حقوق عامه ضمن ابلاغ هشدار قانونی موضوع بند (ج) ماده (۱۱) قانون تشکیل سازمان بازرسی کل کشور و ماده (۴۲) آیین نامه اجرایی قانون، نسبت به بازرسی منظم از نحوه عملکرد شرکت‌های هواپیمایی و نمایندگان فروش آنها و نظارت بر برنامه ریزی پرواز، توزیع و فروش بلیت، همچنین رسیدگی به وضعیت مسافران پروازهای کنسلی و تأخیری طبق مقررات حقوق مسافر اقدام و در خصوص متخلفین و اشخاص گرداننده بازار سیاه ضمن معرفی به سازمان تعزیرات حکومتی و مراجع قضایی نتیجه اقدامات با قید تسریع ظرف یک هفته به این بازرسی امور منعکس نمایند.

بنابراین گزارش، شرکت‌های هواپیمایی کارون، ایران ایر، آسمان، وارش، کاسپین، آتا ایر، تابان، قشم ایر، چابهار ایر، ایرتور ۱۰ شرکت هواپیمایی هستند که در مهر ماه سال جاری به ترتیب بیشترین زمان تاخیر پروازی برای آن‌ها ثبت شده است.

همچنین ترتیب آمار میانگین درصد پروازهای تاخیری در شش ماه اول امسال شامل شرکت‌های هواپیمایی تابان، ساها، کیش ایر، کارون، چابهار، ایرتور، معراج، وارش، آسمان و ایران ایر است.

احمد اسدیان معاون تولیدی سازمان بازرسی دوم آبان ماه در خصوص شرکت‌های هواپیمایی که بیشترین تاخیر را در شهریور ماه داشته‌اند، گفته بود: شرکت‌های ایران ایر، کارون، وارش، آتا ایر، چابهار ایر، آسمان، اروان، کاسپین، زاگرس و قشم ایر به ترتیب بیشترین زمان تأخیر را در شهریور ماه امسال داشته‌اند.

منبع خبر

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاهده بیشتر