پایگاه خبری هامپوئیل
0

اقتصاد آمریکا، قیمت طلا را افزایش داد

بازدید 36

اقتصاد آمریکا، قیمت طلا را افزایش داد

بع گزارش پایگاه خبری هامپوئیل، در ساعت 11:17 صبح روز چهارشنبه به وقت شرق، قیمت هر اونس طلا با 7.3 درصد افزایش به 1979 دلار رسید، در حالی که قیمت طلای آمریکا با 0.37 درصد افزایش به 1980 دلار رسید. این به دنبال اعلام فدرال رزرو مبنی بر افزایش ۲۵ واحدی در نرخ بهره و همچنین پیش‌بینی این بود که افزایش ۲۵ واحدی دیگر در ماه سپتامبر در دست اقدام است. این افزایش ها به دلیل هزینه فرصت بالاتر نگهداری دارایی های بدون بازده بر قیمت طلا تأثیر می گذارد.

علاوه بر این، جروم پاول، رئیس فدرال رزرو اعلام کرد که ایالات متحده دیگر در خطر سقوط به سمت رکود نیست. انتظار می رود تولید ناخالص داخلی ایالات متحده با نرخ سالانه 1.8 درصد در سه ماهه دوم، پس از نرخ رشد 2 درصدی در سه ماهه اول، رشد کند.

به گفته نیکلاس فراپل، رئیس بازارهای نهادی جهانی در ABC، طلا "در یک روند صعودی میان مدت تا بلندمدت قرار دارد." این دیدگاه با کاهش شاخص دلار پشتیبانی می‌شود که باعث محدود شدن سود طلا می‌شود. سهام آسیایی نیز در بحبوحه خوش بینی نسبت به پایان رکود اقتصادی آمریکا به بالاترین حد در پنج ماه گذشته رسیده است.

در بازار سایر فلزات گرانبها، هر اونس نقره با 0.4 درصد افزایش به 25.02 دلار، پلاتین با 0.7 درصد افزایش به 968 دلار و پالادیوم با 0.1 درصد کاهش به 1258 دلار و 37 سنت رسید.

به گزارش رویترز، انتظار می رود بانک مرکزی اروپا امروز برای نهمین بار نرخ بهره را افزایش دهد و این امر به درک بیشتر سرمایه گذاران از اقتصاد جهانی کمک می کند.

منبع خبر

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاهده بیشتر