پایگاه خبری هامپوئیل
0

افزایش ۱۰۰ درصدی اعتبارات استانی مراغه، مصوبه جدید دولت

افزایش ۱۰۰ درصدی اعتبارات استانی مراغه، مصوبه جدید دولت
بازدید 11

مراغه – معاون استاندار آذربایجان‌شرقی و فرماندار شهرستان ویژه مراغه اعلام کرد که اعتبارات این شهرستان در کمیته برنامه‌ریزی استان نسبت به سال گذشته ۱۰۰ درصد افزایش یافته و به ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری هامپوئیل، «مرتضی مینویی» در دیدار با مسئولان دستگاه‌های دولتی مراغه و امام جمعه این شهرستان به مناسبت هفته دولت اظهار داشت که این افزایش اعتبار در حالی صورت گرفته است که کل اعتبارات استان در سال جاری تنها ۴۰ درصد رشد داشته است.

وی افزود: این افزایش اعتبارات نتیجه مطالبه‌گری جدی من و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی بود، که در نهایت به افزایش ۱,۳۰۰ میلیارد ریالی این بودجه منجر شد.

مینویی همچنین ابراز نگرانی کرد که در دو دهه گذشته توسعه اقتصادی مراغه مورد غفلت قرار گرفته است، که نتیجه آن وجود نزدیک به ۱۵ هزار بیکار تحصیل‌کرده در این شهرستان است.

وی با اشاره به بی‌توجهی‌های گذشته نسبت به جذب سرمایه‌گذاران، تصریح کرد: بازسازی روابط با سرمایه‌گذاران و جذب مشارکت آنها، در اولویت برنامه‌های مسئولان دولتی قرار دارد، که این رویکرد با برگزاری ملاقات‌های متعدد با فعالان اقتصادی به وضوح قابل مشاهده است.

«مینویی» در ادامه افزود: طی شش ماه گذشته، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی سه مرتبه به مراغه سفر کرده است و این حضورها نتایج مثبت و ارزشمندی به همراه داشته است. به عنوان نمونه، در این سفرها، ۹۰ میلیارد ریال از اعتبارات سال گذشته، ۱۷۰ میلیارد ریال از اعتبارات استانی، و ۲۵۰ میلیارد ریال از اعتبارات ملی برای تکمیل مرکز دیرینه‌شناسی اختصاص یافته است.

وی همچنین افزود: در این مدت، نزدیک به ۴۰ نفر از وزرا، معاونان وزیر و مدیران کل به مراغه سفر کرده و به بررسی مستقیم مطالبات و کمبودهای شهرستان پرداخته‌اند.

فرماندار مراغه اظهار داشت که بهره‌برداری از آزادراه مراغه – هشترود یکی از مطالبات جدی مردم است و به طور هفتگی وضعیت پیشرفت این پروژه تحت نظارت قرار دارد.

«مینویی» توضیح داد که به تازگی به دلیل کمبود منابع مالی، تعداد ماشین‌آلات فعال در پروژه کاهش یافته بود، اما با پیگیری‌های مستمر، اعتبار لازم برای ادامه کار تأمین شد.

وی افزود که در نیمه دوم سال جاری، ۲۹ کیلومتر از این آزادراه، که بخش‌هایی از مسیرهای حادثه‌خیز جاده قدیمی را شامل می‌شود، به بهره‌برداری خواهد رسید.

«مینویی» همچنین تصریح کرد که چهار بانده کردن جاده قدیم مراغه – هشترود نیز در حال انجام است و نقاط حادثه‌خیز این مسیر شناسایی و برطرف شده‌اند که نتیجه آن کاهش سوانح جاده‌ای خواهد بود.

نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه در این مراسم با اشاره به مشکلات متعدد شهرستان، بیان کرد: اختصاص اعتبار به معنای تأمین کامل نیازهای پروژه‌ها نیست و در عمل، تخصیص اعتبار ممکن است تا ۲۰ درصد کمتر از میزان اختصاص‌یافته باشد.

آیت‌الله محمدتقی پورمحمدی افزود: گاهی گزارش‌های مسئولان تنها به مبالغ ریالی محدود می‌شود، در حالی که کاهش قدرت خرید باعث می‌شود اعتبارات موجود کافی نباشد.

وی ادامه داد: هرچند تمامی مسئولان دولتی در حال تلاش هستند، بخشی از مشکلات به تحریم‌ها و مسائل خارجی مربوط می‌شود و بخشی دیگر نیاز به تدبیر و مدیریت صحیح دارد.

در این دیدار روسای برخی از دستگاه‌های اجرایی مراغه، از جمله راهداری و آموزش و پرورش، گزارشی از عملکرد این دستگاه‌ها ارائه کردند.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاهده بیشتر