پایگاه خبری هامپوئیل
0

افتتاح ۱۰۶ طرح جدید در هفته دولت

افتتاح ۱۰۶ طرح جدید در هفته دولت
بازدید 12

معاون استاندار آذربایجان‌شرقی و فرماندار شهرستان ویژه مراغه، مرتضی مینویی، اعلام کرد که در هفته دولت امسال، ۱۰۶ طرح سرمایه‌گذاری، زیرساختی و عمرانی در این شهرستان افتتاح یا کلنگ‌زنی خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری هامپوئیل، وی در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود که مجموع اعتبار هزینه شده برای این طرح‌ها به چهار هزار و ۲۱۸ میلیارد ریال می‌رسد و با بهره‌برداری از آن‌ها، ۱۴۳ شغل به صورت مستقیم ایجاد خواهد شد.

مینویی تصریح کرد که در این هفته، دو طرح سرمایه‌گذاری صنعتی شامل واحد تولید محصولات پلی‌اتیلن و واحد تولید دستکش نخی روکش‌دار به بهره‌برداری می‌رسد. برای راه‌اندازی این دو طرح، هزار و ۱۷۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است.

وی همچنین افزود که شش طرح بخش کشاورزی شهرستان با حجم سرمایه‌گذاری ۴۱۱ میلیارد ریال نیز در این هفته به بهره‌برداری می‌رسد. از جمله این طرح‌ها، احداث و بهسازی کانال‌های «سرج» و «ورجوی» است که با ۳۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری، اشتغال‌زایی مستقیم و غیرمستقیم برای ۵۰ نفر را به همراه دارد.

وی افزود که در هفته دولت، سردخانه زیر صفر و واحد عمل‌آوری و بسته‌بندی انواع گوشت نیز در شهرستان به بهره‌برداری خواهد رسید. برای احداث و راه‌اندازی این واحد، ۱۵۰ میلیارد ریال هزینه شده است که از این مبلغ، ۲۵ میلیارد ریال به عنوان تسهیلات بانکی تأمین شده است. با افتتاح این سردخانه، برای ۲۲ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم فرصت شغلی ایجاد خواهد شد.

فرماندار مراغه همچنین از افتتاح سه واحد پرورش ماهی سردآبی در شهرک شیلات و منطقه «زینق» خبر داد. برای احداث این مزارع، ۷۶ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی سرمایه‌گذاری شده است و این طرح‌ها برای ۱۵ نفر اشتغال‌زایی مستقیم و غیرمستقیم به همراه خواهند داشت.

مرتضی مینویی افزود: یکی دیگر از طرح‌های افتتاحی هفته دولت در این شهرستان، مکانیزاسیون یکی از مرغداری‌های بخش خصوصی است که با سرمایه‌گذاری ۱۵۵ میلیارد ریال به بهره‌برداری خواهد رسید و برای ۶ نفر اشتغال ایجاد خواهد شد.

به گفته وی، در طول هفته دولت امسال، ۳۶ طرح زیرساختی در بخشداری مرکزی شامل آسفالت‌ریزی، بهسازی، احداث کانال و دیوار ساحلی با حجم سرمایه‌گذاری ۴۰۷ میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد. همچنین، تعداد ۱۱ طرح از بخشداری سراجو با هزینه‌ای معادل ۵۵.۵ میلیارد ریال افتتاح خواهد شد.

وی ادامه داد که پروژه‌های آسفالت‌ریزی راه‌های روستایی گلچوان، کوسه صفر، آغبلاغ علیا و سفلی به مبلغ ۳۰۰ میلیارد ریال، به همراه مدرسه خیرساز در محسن‌آباد و انزاب و بهسازی و آسفالت مدارس، نیز همزمان با هفته دولت به بهره‌برداری خواهند رسید.

فرماندار مراغه افزود: افتتاح ۲۰ واحد مسکن مددجویی کمیته امداد امام خمینی (ره) و کلنگ‌زنی ۵۰ واحد دیگر با سرمایه‌گذاری ۲۱۰ میلیارد ریال از دیگر طرح‌های هفته دولت است.

مرتضی مینویی همچنین به طرح‌های هادی در سه روستای خطب سفلی، آغجه دیزج و سعیدآباد به ارزش ۴۶ میلیارد ریال و ۲۲ طرح مخابراتی با ۱۳۷ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در مناطق روستایی اشاره کرد که از جمله پروژه‌های افتتاحی این هفته هستند.

به گفته وی، در هفته دولت امسال، شهرداری مراغه پروژه‌های مهمی را به بهره‌برداری می‌رساند. این پروژه‌ها شامل احداث خیابان گل‌ها، توسعه شبکه آب خام و منبع یک‌هزار مترمکعبی و همچنین توسعه و نوسازی پارک شادی هستند که در مجموع با هزینه‌ای معادل ۲۴۱ میلیارد ریال اجرا شده است.

وی افزود: در بخش آب و فاضلاب نیز، آبرسانی و توسعه شبکه فاضلاب در روستاهای جوکی بیژن، باغ یری، خلفه کندی و چوان علیا به بهره‌برداری خواهد رسید. علاوه بر این، عملیات آبرسانی و احداث شبکه فاضلاب برای مساکن نهضت ملی نیز به طور همزمان با هفته دولت آغاز می‌شود.

وی همچنین اظهار کرد: در حوزه برق، هفت طرح برقرسانی و توسعه شبکه انتقال برق در مناطق شهری و روستایی با هزینه‌ای معادل ۱۳۳ میلیارد ریال به بهره‌برداری خواهد رسید.

فرماندار مراغه اضافه کرد: طرح‌های بسته‌بندی انواع گوشت و تبدیل ضایعات به پودر گوشت نیز از جمله طرح‌های حوزه دامپزشکی است که در تاریخ هشتم شهریورماه افتتاح می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری هامپوئیل، برنامه‌های هفته دولت در مراغه از روز گذشته با دیدار مسئولان دستگاه‌های دولتی شهرستان با امام جمعه آغاز شده و تا روز پنج‌شنبه، هشتم شهریورماه ادامه خواهد یافت.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاهده بیشتر