پایگاه خبری هامپوئیل
0

افتتاح اولین شعبه بین‌المللی موزه رودن در شانگهای

افتتاح اولین شعبه بین‌المللی موزه رودن در شانگهای
بازدید 15

 

مرکز هنر رودن که در ابتدا برای شهر شنژن برنامه‌ریزی شده بود، در ماه سپتامبر در شانگهای با نمایشگاهی از حدود ۵۰ اثر از مجسمه‌ساز مشهور افتتاح خواهد شد.

موزه رودن در پاریس قصد دارد اولین شعبه خارجی خود را در شهر شانگهای چین افتتاح کند.

افتتاح این موزه که برای ماه سپتامبر برنامه‌ریزی شده است، همزمان با شصتمین سالگرد روابط دیپلماتیک بین فرانسه و چین خواهد بود.

این مرکز که با حمایت وزارت فرهنگ فرانسه و اداره دولتی میراث فرهنگی چین، و همچنین تأمین مالی خصوصی از سوی وو جینگ، مجموعه‌دار فرانسوی-چینی، ساخته شده، به عنوان مرکز هنر رودن شناخته خواهد شد.

شعبه چین از این مؤسسه برجسته فرانسوی – که بر آثار مجسمه‌ساز مشهور قرن نوزدهم آگوست رودن تمرکز دارد – در ابتدا برای شنژن، در شمال مرز هنگ کنگ، برنامه‌ریزی شده بود. با توجه به اینکه از زمان اعلام اولیه پروژه در سال ۲۰۱۹ به‌روزرسانی‌های کمی انجام شده بود، روزنامه South China Morning Post اخیراً محل جدید این مرکز و تاریخ برنامه‌ریزی شده برای افتتاح آن را تأیید کرده است.

محل آن در شانگهای، در منطقه جدید پودونگ در کنار آب، در ساختمانی خواهد بود که در ابتدا برای استقرار غرفه فرانسوی در اکسپو ۲۰۱۰ ساخته شده بود و توسط معمار فرانسوی ژاک فوریه طراحی شده است.

افتتاح اولین شعبه بین‌المللی موزه رودن در شانگهای

حدود ۵۰ مجسمه از رودن قرار است در نمایش افتتاحیه مرکز هنر رودن به نمایش درآید. این نمایشگاه که برای دو سال برگزار خواهد شد، عنوان «رودن: میراث مجسمه‌سازی مدرن» را دارد.

در میان آثاری که علاقه‌مندان به هنر می‌توانند انتظار دیدن آن‌ها را داشته باشند، نسخه‌های گچی «متفکر» (۱۹۰۴)، «عصر برنز» (۱۸۷۷)، و نسخه‌های برنزی «بوسه» (۱۸۸۲) و «مرد راه‌رونده» (۱۹۰۷) خواهند بود. علاوه بر آثار مجسمه‌ساز مشهور، بازدیدکنندگان می‌توانند از قطعاتی که توسط شاگرد او، آنتوان بوردل، و آلبرت-ارنست کریر-بلوس، که معلم رودن بود، لذت ببرند.

آثاری از آریستید مایول، که اغلب در سبک مجسمه‌سازی با رودن مقایسه می‌شود، و همچنین آثاری از مجموعه هنر چینی رودن، نمایشگاه را تکمیل خواهند کرد.

سال گذشته، مرکز هنر رودن – که علاوه بر شعبه مرکزی آن در پاریس، سایتی در شهر نزدیک مودون دارد که رودن تا زمان مرگش در سال ۱۹۱۷ در آنجا زندگی می‌کرد – برنامه‌های خود برای ساخت شعبه‌ای در تنریف را لغو کرد، پس از ماه‌ها اعتراض محلی به دلیل عدم ارتباط این هنرمند با منطقه.

منبع:euronews

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاهده بیشتر