پایگاه خبری هامپوئیل
0

اعتبارات ملی راهداری مراغه بیشتر از اعتبارهای استانی است

اعتبارات ملی راهداری مراغه بیشتر از اعتبارهای استانی است
بازدید 12

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مراغه اعلام کرد که امسال به لطف پیگیری‌های نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر در مجلس شورای اسلامی، اعتبارات ملی این اداره از اعتبارات استانی بیشتر شده است.

«نادر شریفی» در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری هامپوئیل، توضیح داد که برای سال جاری، ۷۷۰ میلیارد ریال اعتبار استانی از طریق شورای برنامه‌ریزی شهرستان به اداره راهداری مراغه اختصاص یافته که نسبت به سال گذشته، افزایشی قابل توجه به میزان ۵۲۰ میلیارد ریال داشته است.

وی همچنین افزود که در سال گذشته، ۲۱۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی به حوزه راهداری مراغه اختصاص یافته بود. اعتبارات ملی برای امسال در حال تبدیل به موافقت‌نامه است و پیش‌بینی می‌شود که به ۹۰۰ میلیارد ریال برسد.

شریفی توضیح داد که این اعتبارات ملی شامل ۳۰۰ میلیارد ریال برای چهارخطه کردن جاده قدیمی مراغه- هشترود و ۶۰۰ میلیارد ریال برای احداث و بهبود راه‌های روستایی و فرعی است.

وی درباره وضعیت عملیات عمرانی جاده قدیمی مراغه- هشترود گفت که تاکنون ۵۰ میلیارد ریال برای چهارخطه کردن این مسیر هزینه شده و این پروژه در حال حاضر با ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی همراه است.

«نادر شریفی» افزود: نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر در مجلس شورای اسلامی، علاوه بر تخصیص اعتبارات ملی، دستور لازم برای تأمین هزار و ۵۰۰ تن قیر برای بهبود راه‌های روستایی شهرستان از سازمان راهداری دریافت کرده است.

وی با ابراز امیدواری نسبت به تخصیص قابل توجه اعتبارات در بخش راهداری شهرستان، اظهار داشت که با وجود این اعتبارات ملی و استانی، امسال شاهد پیشرفت‌های چشمگیری در عملیات بهسازی و ساخت راه‌های روستایی اصلی و فرعی خواهیم بود.

به گزارش پایگاه خبری هامپوئیل، حوزه راهداری مراغه در دولت سیزدهم توجه ویژه‌ای را به خود جلب کرد و با تمرکز اعتبارات استانی و سفرهای رئیس‌جمهور به این بخش، تحولی اساسی در زمینه احداث، بهسازی، آسفالت و پل‌سازی راه‌های روستایی، فرعی و اصلی شهرستان به وقوع پیوست. با این حال، برخی از طرح‌ها همچنان نیمه‌تمام باقی مانده است.

در دولت سیزدهم، تعدادی از طرح‌های عمرانی در حوزه راه‌های شهرستان مراغه در حال اجرا هستند و به مراحل پیشرفت مختلفی دست یافته‌اند. از جمله این طرح‌ها، احداث راه روستایی «خطب» – «مولو» با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی، روکش آسفالت محور فرعی مراغه – ملکان با ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی و احداث محور روستایی «ساروجه» – «مین‌باش حصارلو» با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی هستند.

علاوه بر این، طرح‌های دیگری نیز در حال انجام هستند که برای تکمیل به اعتبار نیاز دارند. این طرح‌ها شامل روکش آسفالت محور روستای «آغجه‌دیزج» – «ساروجه» با ۴۰ درصد پیشرفت، راه روستایی «قره‌کند موسوی» با ۶۰ درصد پیشرفت، و عملیات تثبیت و بهسازی محور روستایی «آغبلاغ علیا» و «سفلی» و همچنین شن‌ریزی و احداث راه روستایی «کوسه صفر» با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی می‌باشند.

علاوه بر این، احداث پل «خداجو» با ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است و تعریض و چهاربانده کردن پنج کیلومتر ابتدایی محور مراغه – هشترود با ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی و مسیرگشایی و شن‌ریزی محورهای روستایی از محل اعتبارات فاقد دهیاری با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی، از دیگر طرح‌های نیمه‌کاره در دولت سیزدهم به شمار می‌روند.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاهده بیشتر