پایگاه خبری هامپوئیل
0

اشتغال پایدار: کلید توسعه و پیشرفت مراغه

اشتغال پایدار: کلید توسعه و پیشرفت مراغه
بازدید 26

فرماندار مراغه اعلام کرد که ایجاد اشتغال پایدار باید به عنوان اولویت اصلی و رویکرد اقتصادی ادارات و نهادها در این شهرستان مد نظر قرار گیرد.

مینویی در جلسه کارگروه اشتغال مراغه بیان کرد که هم‌اکنون اشتغال و رفع مشکل بیکاری بزرگ‌ترین دغدغه و چالش پیش روی شهرستان است.

او ادامه داد: با توجه به ظرفیت‌های طبیعی، تاریخی و کشاورزی باغ‌شهر و جهان‌شهر مراغه، این شهرستان پتانسیل زیادی برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف تولیدی و اشتغال‌زایی دارد.

مینویی افزود که وضعیت اقتصادی فعلی شایسته مردم مراغه نبوده و سهم این شهرستان از اقتصاد کشور نیز به درستی نمایانگر تاریخ و جایگاه آن نیست.

وی گفت: در سال‌های گذشته توجه کافی به حوزه اشتغال و اقتصاد نشده که نتیجه آن بیکاری حدود ۱۵ هزار نفر است. باید تلاش کنیم تا هویت اقتصادی شهرستان را بازیابی کنیم.

فرماندار مراغه همچنین تصریح کرد که اشتغال یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌ها و انتظارات جوانان فارغ‌التحصیل و مستعد این شهرستان است و باید به عنوان شهر دوم، رتبه‌های برتر استانی و منطقه‌ای در زمینه‌های اقتصادی را کسب کنیم. این هدف نیازمند تفکر و برنامه‌ریزی توسعه‌ای در نهادهای مربوطه است.

او اضافه کرد که بانک‌ها و موسسات اعتباری باید همکاری و همراهی لازم را برای ارائه تسهیلات اقتصادی و اشتغال‌زایی فراهم کنند.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاهده بیشتر