پایگاه خبری هامپوئیل
0

ضرورت استفاده از زنجیر چرخ در گردنه‌ها در محورهای آذربایجان شرقی بدلیل بارش برف

ضرورت استفاده از زنجیر چرخ در گردنه‌ها در محورهای آذربایجان شرقی بدلیل بارش برف
بازدید 5

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل آذربایجان شرقی اعلام کرد که با وجود بارش برف، تمامی راه‌های اصلی و فرعی استان باز بوده و تردد در آنها جریان دارد. با این حال، برای عبور از گردنه‌ها خودروها باید به زنجیر چرخ مجهز باشند.

غلامرضا رسول‌زاده افزود: هم‌اکنون بارش برف در آزادراه تبریز-زنجان، محور مراغه-هشترود و جاده تبریز-اهر ادامه دارد و رانندگان باید آمادگی لازم برای مواجهه با شرایط جوی زمستانی را داشته باشند.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل آذربایجان شرقی اعلام کرد که گروه‌های راهداری تاکنون بیش از هزار کیلومتر از مسیرهای استان را برف‌روبی و با نمک و شن پوشش داده‌اند. این عملیات در آزادراه‌های تبریز-زنجان و مراغه-هشترود، و همچنین در مسیرهای شهرستان‌های اهر، کلیبر، هوراند، چاراویماق، مرند، هشترود، سراب و گردنه‌های گویجه‌بل، شیبلی و سامبران انجام شده است.

وی با اشاره به اتمام عملیات برف‌روبی و نمک‌پاشی در راه‌های اصلی و فرعی استان، اظهار داشت: با توجه به پیش‌بینی‌های هواشناسی مبنی بر احتمال بارش برف در امروز، گروه‌های راهداری در راهدارخانه‌های استان مستقر شده‌اند تا خدمات لازم را به مسافران و رانندگان ارائه دهند.

غلامرضا رسول‌زاده همچنین تأکید کرد که در حال حاضر مقدار کافی نمک و ماسه در ۷۳ راهدارخانه استان برای عملیات برف‌روبی ذخیره شده است. وی افزود که ۴۵۰ دستگاه برف‌روب نیز در این راهدارخانه‌ها مستقر هستند و آماده استفاده در شرایط ضروری و بارش برف هستند.

او از رانندگان و مسافران خواست قبل از سفر به مناطق کوهستانی از وضعیت راه‌ها مطلع شوند و خودروی خود را به تجهیزات ایمنی زمستانی، از جمله زنجیرچرخ، مجهز کنند. همچنین به همراه داشتن پوشاک گرم و زمستانی برای سفرهای جاده‌ای توصیه شده است.

رسول‌زاده در پایان اعلام کرد که سامانه تلفن گویای ۱۴۱ به‌صورت شبانه‌روزی آماده ارائه اطلاعات مربوط به وضعیت جاده‌ها و شرایط آب‌وهوایی است. مسافران همچنین می‌توانند از اپلیکیشن ۱۴۱ یا وب‌سایت www.141.ir برای دریافت اطلاعات به‌روز استفاده کنند.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاهده بیشتر