پایگاه خبری هامپوئیل
0

ارزیابی نیازها و مطالبات شهرک‌های صنعتی مراغه و عجب‌شیر با حضور معاون وزیر

ارزیابی نیازها و مطالبات شهرک‌های صنعتی مراغه و عجب‌شیر با حضور معاون وزیر
بازدید 28

مراغه- ایرنا «فرشاد مقیمی»، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، امروز جمعه به دعوت نماینده مراغه و عجب‌شیر در مجلس شورای اسلامی به این شهرستان‌ها سفر کرد تا از نزدیک به بررسی نیازها و مطالبات شهرک‌های صنعتی این منطقه بپردازد.

به گزارش ایرنا، مقیمی در بدو ورود خود به این مناطق، به مزار شهید خدمت، دکتر مالک رحمتی، رفت و با آرمان‌های شهدا و امام شهدا تجدید بیعت کرد. پس از این بازدید، وی به شهرک صنعتی مراغه رفت و به بررسی موانع پیش‌روی راه‌اندازی شهرک صنعتی شماره ۲ مراغه پرداخت.ارزیابی نیازها و مطالبات شهرک‌های صنعتی مراغه و عجب‌شیر با حضور معاون وزیر

«مقیمی» در ادامه از شرکت «روان‌کاران» مراغه، که در زمینه تولید روغن موتور صادراتی فعالیت دارد، بازدید کرد و با مسائل مرتبط با فاز توسعه این واحد تولیدی آشنا شد. او همچنین در گفت‌وگو با خبرنگاران، درباره تامین زمین مورد نیاز برای گسترش این واحد تولیدی، قول پیگیری داد.

معاون وزیر صمت همچنین از شرکت کاوه سودای مراغه بازدید کرد. این شرکت که تعداد کارکنان آن از ۳۰۰ نفر در سال ۱۳۸۳ به ۲۷۰۰ نفر در حال حاضر رسیده است، علاوه بر تولید کربنات سدیم، شیشه نیز تولید می‌کند و محصولات خود را به کشورهایی مانند برزیل، شیلی، استرالیا و دیگر نقاط جهان صادر می‌کند.

درخواست ارتقای منطقه صنعتی علمدار به ناحیه صنعتی

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در ادامه سفر خود به مراغه، از منطقه صنعتی علمدار نیز بازدید کرد و درخواست شهرستان برای تبدیل این منطقه به ناحیه یا شهرک صنعتی خصوصی را بررسی نمود.

این منطقه دارای ۲۵ واحد فعال است که به‌طور مستقیم برای ۳۰۰ نفر اشتغال ایجاد کرده است، اما طی سال‌های گذشته با مشکلاتی در زمینه آب، برق، پساب و پسماند روبرو بوده که این مشکلات همچنان پابرجا هستند.

مطالبه اصلی شهرستان: راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی سهندارزیابی نیازها و مطالبات شهرک‌های صنعتی مراغه و عجب‌شیر با حضور معاون وزیر

راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی سهند یکی از اصلی‌ترین خواسته‌های مردم و سرمایه‌گذاران مراغه از معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران است. این مطالبه به‌ویژه به دلیل آماده بودن زمین این منطقه در مجاورت شهرک صنعتی و واگذاری مسئولیت راه‌اندازی آن به شرکت شهرک‌های صنعتی، اهمیت بیشتری یافته است.

به گفته رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت مراغه، عملیاتی شدن منطقه ویژه اقتصادی سهند به‌عنوان یکی از زیرساخت‌های مهم اقتصادی، در جریان سفر سال گذشته رئیس‌جمهور به تبریز و بازدید نماینده ویژه وی از مراغه مطرح شد.

«محمد تقی‌پور» افزود: ایجاد منطقه ویژه اقتصادی سهند که پس از یک دهه وقفه در دولت سیزدهم دوباره به جریان افتاده است، در سال گذشته موفق به دریافت مصوبه شورای برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی شد.

«تقی‌پور» همچنین به مکان‌یابی این منطقه در سال گذشته اشاره کرد و گفت: تصدی‌گری شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی بر منطقه ویژه اقتصادی سهند نیز در شورای برنامه‌ریزی تصویب شده است.

وی افزود: فراهم‌سازی بستر مناسب برای جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی و ایجاد کریدور شمال – جنوب در استان، میان منطقه آزاد ارس و منطقه ویژه اقتصادی مراغه، از جمله مزیت‌های مهم منطقه ویژه اقتصادی سهند به شمار می‌آید.

«تقی‌پور» همچنین به تأثیر مثبت منطقه ویژه اقتصادی سهند بر معیشت مردم اشاره کرده و گفت: راه‌اندازی این منطقه، فرصت‌های شغلی جدیدی را در بخش صنعت ایجاد خواهد کرد.

نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر در مجلس شورای اسلامی نیز در حاشیه این بازدید به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به‌زودی جلسه‌ای در فرمانداری مراغه برگزار خواهد شد که در آن نتایج این بازدید و بررسی‌ها اعلام می‌شود.

«سیدفرید موسوی»، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، ابراز امیدواری کرد که پس از سال‌ها وقفه، منطقه ویژه اقتصادی سهند راه‌اندازی شده و سرمایه‌گذاران منطقه بتوانند از مزایای قانونی سرمایه‌گذاری در این منطقه بهره‌مند شوند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، عصر جمعه، از شهرک صنعتی عجب‌شیر و دو واحد تولیدی این شهرستان شامل شرکت‌های «فناوران تایماز» و «اطهر بافت» بازدید کرد.

به گزارش ایرنا، نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر در مجلس شورای اسلامی، چند روز پیش از دعوت خود از «فرشاد مقیمی»، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، برای سفر به این شهرستان‌ها خبر داده بود.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاهده بیشتر