پایگاه خبری هامپوئیل
0

پرتره سم اسمیت: اثر هنری جدید گنجینه ملی لندن

پرتره سم اسمیت به مجموعه خانواده سلطنتی بریتانیا در گالری ملی پرتره اضافه شد
بازدید 22

پرتره برنده پنج‌بار جایزه گرمی، سم اسمیت، در گالری ملی پرتره لندن در کنار پرتره پادشاه و پرنسس ولز به نمایش درخواهد آمد. این نمایشگاه بخشی از نمایشگاه «سازندگان تاریخ» است که به جشن بزرگترین شخصیت‌های تاثیرگذار فرهنگ معاصر اختصاص دارد.

گالری ملی پرتره در لندن اعلام کرده است که پرتره «گلاریا» (2023) که سم اسمیت را به عنوان فرشته‌ای با بال و هارپ به تصویر می‌کشد، به نمایش درمی‌آید.

این اثر هنری که توسط دوتایی فرانسوی پی‌یر کمو و ژیل بلانشاد، معروف به پی‌یر و ژیل، خلق شده، تا کنون به‌طور عمومی نمایش داده نشده است.

شما می‌توانید انتظار واکنش‌های تند از سوی منتقدان محافظه‌کار در بریتانیا داشته باشید که بدون شک با دیدن پرتره برنده پنج‌بار جایزه گرمی، که به خاطر نمایش‌های اغلب صریح و رقص‌های جنسی خود معروف است، در کنار پرتره پادشاه و پرنسس ولز، از خود واکنش نشان خواهند داد.

اثر هنری جدیدی به گنجینه ملی افزوده شد: پرتره سم اسمیت

این اولین بار نیست که پی‌یر و ژیل جنجال به پا می‌کنند. این دو نفر در طول سال‌ها شخصیت‌های فرهنگی نمادین زیادی را به تصویر کشیده‌اند، از جمله اندی وارهول، تیلدا سوئینتون و ژان-پل گوتیه. اما در سال ۲۰۱۲، آن‌ها با واکنش‌های شدیدی در اتریش روبرو شدند زمانی که اثر آن‌ها با عنوان «ویو لا فرانس» بر روی پوسترهای بزرگ خیابانی به نمایش درآمد تا نمایشگاه «مردان برهنه» در موزه لئوپولد وین را تبلیغ کند. «ویولا فرانس» سه فوتبالیست برهنه فرانسوی از نژادهای مختلف را به تصویر کشیده بود که اندام‌های تناسلی‌شان به طور کامل نمایان بود.

اثر هنری جدیدی به گنجینه ملی افزوده شد: پرتره سم اسمیت

پرتره سم اسمیت که ترکیبی از نقاشی و عکاسی است، به عنوان بخشی از نمایشگاه «سازندگان تاریخ» به نمایش درمی‌آید که به بزرگ‌ترین شخصیت‌های تأثیرگذار در فرهنگ معاصر اختصاص دارد.

سم اسمیت گفت که نشستن برای این هنرمندان برای او «رویایی به حقیقت پیوسته» بوده است.

او افزود: «من سال‌هاست که به آثار زیبا ویر و ژیل، و پرتره‌های شگفت‌انگیز آن‌ها از نمادهایی مانند ژان-پل گوتیه و مارک آلموند، احترام می‌گذارم و نشستن برای آن‌ها رویایی به حقیقت پیوسته بود.»

او همچنین اضافه کرد: «وقتی که گالری ملی پرتره از من خواست تا این اثر را برای نمایشگاه قرض دهند، بسیار خوشحال شدم. برای من حمایت از هنر بسیار مهم است و بودن در بخش جدید “سازندگان تاریخ” افتخار بزرگی است.»

اثر هنری جدیدی به گنجینه ملی افزوده شد: پرتره سم اسمیت

«گلاریا» در کنار خریدهای جدید گالری ملی پرتره به نمایش درخواهد آمد، از جمله پرتره‌های هری استایلز، بارونز دورین لارنس فعال حقوق بشر و پیتر تاتچل، یکی از بنیان‌گذاران «پراید در لندن». اسمیت همچنین بنیان‌گذار خیریه LGBTQIA+، بنیاد پینک هاوس است.

کلر فریستون، کیوریتور عکاسی در گالری ملی پرتره، اظهار داشت: «من از این که سم با کمال میل پذیرفت تا این اثر شگفت‌انگیز را به گالری ملی پرتره قرض دهد، بسیار خوشحالم.»

او افزود: «این یک لحظه شگفت‌انگیز برای طرفداران سم است تا به سطحی عمیق‌تر با پرتره ارتباط برقرار کنند. نمایش این اثر فرصتی منحصر به فرد برای بازدیدکنندگان است تا اثر هنری محبوبی را که از مجموعه خود خواننده قرض گرفته شده و برای اولین بار در یک گالری هنری عمومی به نمایش درآمده است، ببینند.»

منبع: euronews

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاهده بیشتر