پایگاه خبری هامپوئیل
0

«آلن دلون» در املاک شخصی به خاک سپرده خواهد شد

«آلن دلون» در املاک شخصی به خاک سپرده خواهد شد
بازدید 16

آلن دلون، ستاره مشهور سینمای فرانسه، بر اساس وصیتش قرار است در ملک شخصی خود در منطقه دوشی، در جنوب پاریس به خاک سپرده شود.

به گزارش خبرگزاری هامپوئیل، آلن دلون، بازیگر افسانه‌ای سینمای فرانسه، خواسته است که مراسم تدفینش در ملک شخصی خود در دوشی، در جنوب پاریس، برگزار شود.

به گزارش ایسنا، پیکر این بازیگر ۸۸ ساله در مراسمی خصوصی در کلیسایی که به همین منظور ساخته شده و نزدیک به محل دفن سگ‌هایش است، به خاک سپرده خواهد شد، اما زمان دقیق آن اعلام نشده است.

شبکه تلویزیونی بی‌اف‌ام تی‌وی فرانسه اعلام کرده که ممکن است یک مراسم عمومی برای ادای احترام به طرفداران وی در روزهای بعد برگزار شود، هرچند دلون به صراحت اعلام کرده بود که تمایلی به برگزاری مراسم ملی ندارد، مشابه آنچه برای دوست نزدیکش، ژان پل بلموندو، برگزار شد.

روزنامه محلی «La République du Centre» گزارش داده است که به دلیل مسائل امنیتی، مقامات یک منطقه پرواز ممنوع موقت بر فراز املاک دلون اعمال کرده‌اند. از زمان درگذشت وی، افراد زیادی به ملک او رفته و با گذاشتن گل در ورودی خانه، به وی ادای احترام کرده‌اند. این منطقه پرواز ممنوع تا ۳۱ مرداد ساعت ۲۲:۰۰ به قوت خود باقی خواهد ماند.

آلن دلون که در بیش از ۸۰ فیلم، از جمله چندین شاهکار سینمایی بازی کرده است، برای اولین بار در سال ۱۹۶۰ و در سن ۲۵ سالگی با بازی در فیلم «ظهر بنفش» به کارگردانی رنه کلمنت شناخته شد.

بسیاری از فیلم‌هایی که آلن دلون در آن‌ها حضور داشت، به آثار کلاسیک سینما تبدیل شده‌اند. او در طول دوران حرفه‌ای خود با کارگردانان بزرگی چون آنتونیونی، ویسکونتی، ملویل و گدار همکاری کرده و در کنار بازیگران برجسته‌ای چون ژان گابن، عمر شریف، لینو ونتورا، کلودیو کاردیناله و مونیکا ویتی به ایفای نقش پرداخته است.

دلون برای اولین بار در سال ۱۹۶۱ با فیلم «لذت زندگی» در جشنواره کن حضور یافت و سپس با فیلم‌های «خسوف» (۱۹۶۲)، «یوزپلنگ» (۱۹۶۳) و «آقای کلین» (۱۹۷۶) بار دیگر در این جشنواره شرکت کرد. او در سال ۲۰۱۹ جایزه نخل افتخاری جشنواره کن را دریافت کرد.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاهده بیشتر