پایگاه خبری هامپوئیل
0

آغاز فصل برداشت عسل کام زنبورداران مراغه را شیرین می‌کند

آغاز فصل برداشت عسل کام زنبورداران مراغه را شیرین می‌کند
بازدید 17

با آغاز برداشت عسل از کندوهای مراغه، یکی از مهم‌ترین قطب‌های زنبورداری در آذربایجان شرقی، تلاش زنبورداران این منطقه با طعم شیرین موفقیت همراه شده است.

به گزارش پایگاه خبری هامپوئیل، مدیر جهاد کشاورزی مراغه اعلام کرد که به علت بارندگی‌های مناسب در بهار و پوشش گیاهی فراوان، انتظار می‌رود امسال بیش از ۳۵۰۰ تن عسل از کندوهای این شهرستان برداشت شود.

هادی خرسندی با اشاره به تفاوت تولید در کندوهای سنتی و مدرن بیان کرد: در کندوهای بومی میانگین تولید عسل ۱۰ تا ۱۵ کیلوگرم است، در حالی که این رقم در کندوهای مدرن به ۳۰ کیلوگرم می‌رسد.

وی همچنین افزود: وجود ۲۴۰ هزار کلنی کندوی بومی و مدرن در مراغه به ایجاد اشتغال مستقیم برای بیش از ۲ هزار نفر در این شهرستان منجر شده است.

خرسندی با تاکید بر کیفیت بالای عسل تولیدی مراغه گفت: حدود ۷۰ درصد از این عسل به سایر استان‌ها و کشورهای همسایه صادر می‌شود.

او همچنین اضافه کرد که زنبورداران مراغه علاوه بر عسل، محصولاتی مانند موم، بره موم، گرده گل و ژل رویال نیز تولید می‌کنند.

زنبورداران مراغه از افزایش قیمت شکر و رواج عسل‌های تقلبی به عنوان چالش‌های اصلی تولید یاد کرده و درخواست حمایت بیشتری از مسئولان دارند.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاهده بیشتر