پایگاه خبری هامپوئیل
0

پخش ۴۵ هزار تن آسفالت در خیابان‌های شهری مراغه

پخش ۴۵ هزار تن آسفالت در خیابان‌های شهری مراغه
بازدید 12

شهردار مراغه اعلام کرد که ۴۵ هزار تن آسفالت در سطح معابر شهری پخش شده و این میزان، ۴۵۰ هزار مترمربع از خیابان‌ها را در قالب روکش، آسفالت مسیرهای خاکی و لکه‌گیری پوشش داده است.

شهرام مروتی روز سه‌شنبه در حاشیه بازدید از دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی مراغه اظهار داشت که تا پایان سال جاری، حجم آسفالت‌ریزی در معابر شهری به ۶۰ هزار تن خواهد رسید.

وی افزود: این مقدار آسفالت‌ریزی علاوه بر طرح‌های راهداری است و سازمان راهداری نیز ۱۵ هزار تن آسفالت برای روکش یک باند از مسیر میدان بسیج تا میدان مجلس، به طول ۱۱ کیلومتر و عرض ۱۳ متر، تأمین خواهد کرد.

مروتی با اشاره به اینکه شهرداری مراغه امسال ۱۲۰۰ میلیارد ریال برای آسفالت‌ریزی هزینه خواهد کرد، خاطرنشان کرد: در مجموع، با احتساب هزینه‌های راهداری، ۱۵۰۰ میلیارد ریال برای آسفالت‌ریزی معابر شهری اختصاص یافته است.

توسعه ۱۰ کیلومتری معابر شهری مراغه در سال جاری

شهردار مراغه اعلام کرد: توسعه معابر شهری به طول ۱۰ کیلومتر در برنامه بودجه سال جاری پیش‌بینی شده است. به همین منظور، عملیات مسیرگشایی، احداث و آسفالت‌ریزی در هشت نقطه از شهر در دستور کار شهرداری قرار دارد. این طرح‌ها با هدف بهبود دسترسی‌ها و ارتقای زیرساخت‌های حمل‌ونقل شهری اجرا می‌شوند و نقش مهمی در بهبود تردد و کاهش ترافیک خواهند داشت.

شهردار مراغه، شهرام مروتی، اعلام کرد که تا پایان سال جاری، پنج کیلومتر از معابر شهری به بهره‌برداری خواهد رسید و اجرای پنج کیلومتر دیگر در سال آینده به اتمام می‌رسد.

وی افزود: از جمله طرح‌های در دست اجرا می‌توان به تکمیل و آسفالت‌ریزی کمربندی غربی به طول ۳.۵ کیلومتر، راه دسترسی به شهرک امام حسن(ع) به طول یک کیلومتر، احداث بلوار پژوهش به طول ۱.۵ کیلومتر و تکمیل بلوار باغستان به طول ۵۰۰ متر اشاره کرد.

مروتی همچنین ادامه داد: بزرگراه ۶۰ متری شهید رحمتی به طول ۲.۲ کیلومتر، راه دسترسی محله گللر به طول ۳۰۰ متر، ۲۴ متری زیباشهر به طول ۷۰۰ متر و کمربندی شمال‌غربی از میدان مولوی تا سه‌راهی قره‌برقع به طول ۱.۵ کیلومتر نیز از دیگر طرح‌های توسعه معابر شهری هستند.

وی در پایان خاطرنشان کرد که تا پایان سال جاری، آسفالت‌ریزی کمربندی غربی، راه دسترسی محله گللر، بلوار باغستان و راه دسترسی شهرک امام حسن(ع) به طور کامل به اتمام خواهد رسید.

پروژه‌های عمرانی اضافی شهرداری مراغه در دستور کار قرار گرفت

شهردار مراغه اعلام کرد که شهرداری علاوه بر طرح‌های عمرانی پیش‌بینی شده در بودجه سال جاری، چندین پروژه اضافی را نیز در دستور کار دارد که از جمله آن‌ها بهسازی ورودی‌های شهر است.

شهرام مروتی با اشاره به اینکه برای اجرای طرح بهسازی ورودی‌های شهر یک مشاور انتخاب شده و اکنون در مرحله طراحی قرار دارد، افزود: این پروژه تا پایان سال جاری اجرایی خواهد شد.

وی همچنین به اجرای سایت تفکیک پسماند به عنوان یکی دیگر از پروژه‌های مهم شهرداری اشاره کرد که فراتر از طرح‌های پیش‌بینی شده در بودجه در حال انجام است. مروتی خاطرنشان کرد: کارخانه کمپوست مراغه که از سال ۱۳۸۴ به دلیل مسائل زیست‌محیطی تعطیل شده بود، دارای سه بخش برای تولید کود، کمپوست و تفکیک زباله بوده است. در حال حاضر، یک سوله جدید در محل دفن زباله در حال ساخت است تا تجهیزات تفکیک زباله همان کارخانه مجدداً در آن نصب و به بهره‌برداری برسد.

وی تصریح کرد که ارزش تجهیزات تفکیک زباله این کارخانه در حال حاضر حدود هزار میلیارد ریال برآورد می‌شود و با راه‌اندازی مجدد آن، حجم زباله‌های دفنی تا ۵۰ درصد کاهش خواهد یافت.

شهردار مراغه افزود: پس از بهره‌برداری از این تجهیزات، زباله‌های پلاستیکی، فلزی و چوبی تفکیک می‌شوند و مابقی زباله‌ها دفن خواهند شد. در مراحل بعدی نیز، بخش تولید کود این کارخانه مجدداً راه‌اندازی خواهد شد.

تأمین آب مورد نیاز فضای سبز غرب مراغه با اجرای طرح جدید

شهردار مراغه از عقد قرارداد به ارزش ۲۰۰ میلیارد ریال برای اجرای طرح انتقال و احداث مخزن آب جنگل‌کاری شهدا خبر داد. این طرح با هدف تأمین آب مورد نیاز فضای سبز غرب مراغه اجرا می‌شود.

وی افزود: با اجرای این پروژه، آب مورد نیاز سایت اسکان موقت مراغه نیز تأمین خواهد شد. آب از پارک یادگاران به مناطق بالادست گلشن زهرا (س) انتقال داده می‌شود.

آغاز تعریض پل یوسف‌آباد در آینده نزدیک

شهردار مراغه همچنین اعلام کرد که پل یوسف‌آباد که راه دسترسی به شهرک صنعتی و محله‌های یوسف‌آباد و انزاب را فراهم می‌کند، پاسخگوی نیازهای عبور و مرور فعلی نیست. به همین دلیل، مجوزهای لازم از راه‌آهن اخذ شده و تعریض این پل به زودی آغاز می‌شود. به گفته وی، به‌دلیل مشکلات مربوط به سستی خاک، مراحل طراحی به تعویق افتاده، اما عملیات عمرانی تا پایان سال جاری آغاز خواهد شد.

بودجه سال جاری شهرداری مراغه ۹ هزار میلیارد ریال است که بیش از پنج هزار میلیارد ریال آن به پروژه‌های عمرانی اختصاص یافته است.

شهرداری مراغه در حوزه گردشگری نیز طرح‌های متعددی در دست اجرا دارد، از جمله طرح ساماندهی رصدخانه خواجه نصیرالدین طوسی که می‌تواند نقش مؤثری در جذب گردشگران داخلی و خارجی ایفا کند.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاهده بیشتر